کد خبر: ۱۴۹۴۷۸
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
0
پول‌نیوز- یک مجسمه‌ساز درپی به سرقت رفتن مجسمه‌اش، از بازگشت سارق سریالی مجسمه‌های تهران اظهار نگرانی کرد.

ابراهیم اسکندری در گفت‌وگویی درباره مجسمه به سرقت رفته‌اش از مقابل موزه پست تهران، اظهار کرد: چند روز پیش که مطلع شدم دست‌های مجسمه برنزی «صندوق» واقع در خیابان امام (ره) مقابل موزه پست را شکسته‌اند، برای بررسی وضعیت و ترمیم آن به محل نصب مجسمه رفتم، اما با جای خالی آن مواجه شدم. گویا در تعطیلات عید فطر مجسمه را به سرقت برده‌ بودند.

او ادامه داد: این اتفاق را به شهرداری منطقه 12 و سازمان زیباسازی اطلاع دادم، اما هنوز با نیروی انتظامی صحبت نکرده‌ام. این منطقه معمولا گشت‌هایی دارد که اگر روی دیوارها چیزی نوشته شود، خیلی سریع متوجه می‌شوند و آن را پاک می‌کنند، اما نمی‌دانم سرقت مجسمه‌ای به آن بزرگی را چطور ندیده‌اند یا این‌که دیده‌اند و به آن اهمیت نداده‌اند.

این هنرمند به از بین رفتن ارزش مادی و معنوی این اثر درپی سرقت آن اشاره و اظهار کرد: ارزش این مجسمه هشت سال پیش 22 میلیون تومان برنز ریخته‌گری‌شده بود. اگر بخواهیم آن را دوباره نصب کنیم، 50 تا 60 میلیون تومان هزینه دارد، اما آن‌هایی که بخواهند این مجسمه را آب کنند و بفروشند فقط حدود 5 / 1 میلیون تومان گیرشان می‌آید!

اسکندری همچنین بیان کرد: برای سرقت این مجسمه سال گذشته هم اقدام کرده بودند، اما چون مسیر هر روز خودم آنجا بود، از جریان سرقت مطلع شدم و از آن جلوگیری کردم. یک شاهد عینی گفته بود یک ماشین پژو جلوی مجسمه توقف کرد و یک نفر با پتک روی مجسمه می‌کوبید و وقتی مردم اعتراض کردند، متواری شد. همان زمان از شهرداری و موزه تقاضا کردم که یک دوربین برای محافظت بیشتر نصب کنند، اما این اتفاق نیفتاد. به‌خاطر بافت تاریخی آن منطقه، خودم نیز نمی‌توانستم شخصا اقدام کنم.

این مجسمه‌ساز در ادامه به سرقت‌های سریالی مجسمه‌های تهران در سال 89 اشاره کرد و گفت: سال 88 چند مجسمه را در تهران به سرقت بردند و کسی هم بالاخره نفهمید کار چه کسی بود. برایم عجیب است در محله‌ای که کتابخانه، موزه پست‌، مترو و وزارت امور خارجه قرار دارد، چطور می‌توان یک مجسمه را به این راحتی دزدید. من نگرانم که جریان مجسمه‌دزدی سریالی سال 89 دوباره تکرار شود.

اسکندری در ادامه بیان کرد: این مجسمه مثل بچه‌ام برایم عزیز بود، چون اولین کارم محسوب می‌شد و در بینال مجسمه‌سازی هم برگزیده شده بود. اگر بخواهند و سفارش بدهند، حاضرم حتی به‌صورت رایگان آن را دوباره نصب کنم.

او تأکید کرد: این مجسمه‌های برنزی، سرمایه‌های ملی کشورند که حالا به راحتی از دست می‌روند.

در سال 1389 و در شهر تهران، 12 مجسمه توسط افراد ناشناس به سرقت رفتند و پیگیری‌های نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط برای یافتن سارقان آن‌ها به نتیجه نرسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مجسمه ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: