April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۵۹۷
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
0
پول‌نیوز- یک عضو ناظر شورای رقابت هشدار داد در صورتی‌ که وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل انحصار در واردات خودرو را اصلاح نکند این شورا راسا این کار را انجام خواهد داد.

رویارویی شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل انحصار در واردات خودرو در حالی طولانی شده که به نظر می‌رسد شورای رقابت کم کم امید خود را برای اصلاح این دستورالعمل از سوی وزارت صنعت از دست می‌دهد.

در جدیدترین رویداد در این زمینه یک عضو شورای رقابت صراحتا احتمال اقدام مستقیم این شورا را برای رفع انحصار از روند واردات خودرو به کشور مطرح کرده است. یک عضو ناظر در شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده است:" در صورتیکه وزارت صنعت نخواهد دستورالعمل را تغییر دهد، شورای رقابت در این باره تصمیم جدیدی خواهد گرفت و با آن مقابله خواهد کرد".

این عضو شورای رقابت با اشاره به دعوت این شورا از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تغییر دستورالعمل واردات خودرو و رفع انحصار در آن، خاطرنشان کرده است:" اگر وزارت صنعت نخواهد در این مورد تغییری ایجاد کند، شورای رقابت در این مورد تصمیم جدیدی خواهد گرفت تا با آن مقابله کند و به طور قطع دستورالعمل انحصاری را امضا نخواهد کرد".

اشاره صریح عضو شورای رقابت به احتمال مداخله این شورا برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو در حالی است که پیش از این نیز رییس شورای رقابت دو هفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو فرصت داده بود اما این وزارتخانه از اصلاح دستورالعمل واردات خودرو در موعد مقرر، خودداری کرد.

رضا شیوا در این رابطه اظهار کرده بود که شورای رقابت دو هفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو مهلت داده و در صورت عدم اقدام این وزارتخانه، این شورا راسا به موضوع ورود کرده و طرح خود را ارائه می‌کند.

چندی پس از این اظهارات نیز رییس شورای رقابت اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت اگرچه دستورالعمل واردات خودرو را مجددا برای این شورا ارسال کرده، اما اصلاحات مدنظر شورای رقابت برای رفع انحصار از واردات خودرو در این دستورالعمل اعمال نشده است.

در این شرایط باید دید با توجه به عدم اصلاح دستورالعمل واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مهلت مقرر تعیین شده از سوی شورای رقابت، این شورا در جلسه آتی خود چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از انحصاری شدن واردات خودرو، اظهار کرده بود:" انحصاری کردن هر بازاری معلول ارتباطات و رانت‌خواری‌های پشت پرده است.‌ انحصاری شدن واردات خودرو نیز مطمئنا باعث ایجاد زمینه برای سودجویی تعدادی شرکت خاص خواهد شد".

امرالله امینی تصریح کرده بود:" انحصارگر تنها منافع خود را دنبال می‌کند. چگونه می‌توان انتظار داشت یک خانواده که اختیار 70 درصد بازار خودروهای وارداتی را در دست گرفته، به فکر 80 میلیون ایرانی بوده و منافع ملی را فدای منافع خانواده خود نکند".
منبع: ایسنا
برچسب ها: خودرو ، شورای رقابت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: