April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۲۷۱
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
0
مسئولین پارک گفته اند که سیسیل یک شیر نر "تقریبا رام" بود.
پول‌نیوز- مشهورترین شیر زیمبابوه به طرز فجیعی توسط یک جهانگرد آمریکایی کشته شده است.

به گزارش بی بی سی، مقامات سازمان حفاظت از حیات وحش زیمبابوه اعلام کرده‌اند که والتر جیمز پالمر، دندانپزشک ثروتمند آمریکایی که برای بازدید و شکار به زیمبابوه سفر کرده بود، با تیر و کمان یک شیر متعلق به پارک ملی هوانگه را زخمی کرد و سپس آن را به ضرب گلوله کشت.

این جهانگرد آمریکایی با کمک یک شکارچی محلی و بستن طعمه به پشت خودرو خود، سیسیل، شیر مشهور این پارک را به خارج از پارک کشاند و سپس به عنوان شکار، آن را با تیروکمان هدف قرار داد. شیر زخمی از محل گریخت و آقای پالمر و شکارچی محلی به مدت چهل ساعت آن را تعقیب کردند و سپس با شلیک گلوله کشتند.

سیسیل، شیر نر سیزده ساله، به خاطر یال سیاهرنگ خود شهرت داشت و هر سال حدود پنجاه هزار نفر برای بازدید از پارک و دیدن سیسیل به این منطقه سفر می‌کردند. بیش از نیم از آنان از خارج از زیمبابوه برای دیدن سیسیل به این پارک می‌آمدند.

منابع خبری زیمبابوه به نقل از مقامات قضایی گزارش کرده‌اند که یک زمین‌دار محلی و یک شکارچی حرفه‌ای روز چهارشنبه برای تفهیم اتهام در ارتباط با شکار غیرقانونی در دادگاه حاضر خواهند شد. در این گزارش‌ها، از جهانگرد آمریکایی نامی برده نشده است.

مسئولین پارک گفته اند که سیسیل یک شیر نر "تقریبا رام" بود.

والتر پالمر ساکن ایالت مینوستا در آمریکا، به عنوان شکارچی با تیروکمان شهرت دارد و برای شکار حیواناتی مانند پلنگ، گاومیش، کرگدن و سایر پستانداران بزرگ به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند. وی گفته است که با ااعتماد به اظهارات راهنماهای محلی، معتقد بود که شکار این شیر قانونی است.

روز چهارشنبه، حساب‌های توئیئر، فیسبوک و همچنین وبسایت کلینیک این دندانپزشک به دلیل کثرت پیام‌های سرزنش آمیز و سیل ناسزا بسته شد.

در کشورهای آفریقای جنوبی، نامیبیا و زیمبابوه شکار محدود شیر و برخی دیگر از پستانداران بزرگ در شرایط خاص و با کسب مجوز مخصوص مجاز است اما کشتن آنها در پارک‌های ملی جرم محسوب می شود. بهای این مجوزها گاه به چند صد هزار دلار آمریکایی بالغ شده است.

کارشناسان محیط زیست زیمبابوه گفته اند که از سیسل چند توله شیر کوچک باقی مانده اما احتمال دارد که شیر نری که جای او را در سلسله مراتب گروه خواهد گرفت، آنها را بکشد.
منبع: عصرایران
برچسب ها: شیر ، زیمباوه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: