کد خبر: ۱۵۰۴۴۳
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
0
نعمت زاده گفت:ما به دنبال توسعه صادرات هستیم و آنها می‌توانند با هدف توسعه صادرات در زمینه‌های مختلف همچون توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
موانع صادراتی برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی برطرف خواهد شدپول‌نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو یی در خصوص همایش اقتصادی که در وین برگزار شد گفت: این کنفرانس از ماه‌ها قبل در راستای توسعه روابط اقتصادی ایران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی شده بود و بعد از توافق ایران با 1+5 این همایش برگزار شد.

وی افزود: دستاورد این کنفرانس مثبت بود و تقریبا همه کشورهای عضو برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کردند.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در این همایش ایران سیاست‌های جدید خود را برای همکاری و توسعه روابط خود با کشورهای اروپایی تشریح کرده ،گفت:  در این همایش اعلام کردیم که مبنای ایران مانند گذشته این نیست که درهای کشور را برای ورود کالاهای خارجی باز کند بلکه به دنبال سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در زمینه‌هایی است که کشور به آن احساس نیاز کند.

وی افزود: ما به دنبال توسعه صادرات هستیم و آنها می‌توانند با هدف توسعه صادرات در زمینه‌های مختلف همچون توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این همایش بانک‌های اتریشی و اروپایی همکاری مجدد خود را با ایران بعد از رفع تحریم اعلام کردند.

وی خبر خوشی را به فعالان صنعت،‌ معدن و تجارت داد و گفت: موانع صادراتی برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی برطرف خواهد شد و تولیدکنندگان باید همت کنند کالاهای مورد نظر بازارهای غربی را تولید و صادر کنند.

نعمت‌زاده افزود: اگر صادرات را رونق دهیم تولید هم شکوفا خواهد شد و شرایط اشتغال‌زایی به تدریج مطلوب و جوانان ما در عمران و آبادی کشور سهیم خواهند شد.

وی همچنین در خصوص سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی اروپایی در ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت های تولیدی آلمانی اتوبوس و کامیون با ایران همکاری داشته است دوباره فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و بالاخص در طراحی و ساخت موتورهای پایه گازسوز اتوبوس‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تولید خودروهای سواری، شرکت‌های خودروسازی که تا به حال با آنها همکاری نداشیم فراهم کردن شرایط بازرگانی و تجاری برای سرمایه‌گذاری آنها در ایران زمان‌بر خواهد بود ولی گزینه‌های مختلفی مطرح است که ما مذاکرات را برای ورود آنها به ایران ادامه خواهیم داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: