April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۴۵۳
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
0
به گفته عضو هیات رئیسه مجمع واردات، دولت باید زمینه های تشخیص سرمایه گذاران علی الخصوص سرمایه گذاران خارجی را فراهم سازد. باید اجازه دهیم سرمایه گذار در آن صنعتی که خود مایل است و تشخیص می دهد و توانایی دارد سرمایه گذاری کند و از آن نفع ببرد و کشور را نیز منتفع سازد.
پول‌نیوز - عضو هیات رئیسه مجمع واردات کشور گفت: رفت و آمد هیات های تجاری به ایران باید تبدیل به ورود سرمایه مولد در بخش تولید مشترک و تجارت شناسنامه دار شود.

محمدرضا بوترابی در خصوص دوره پساتحریم و ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور، اظهار داشت: البته باید به این نکته توجه داشت که سرمایه گذاران را نمی توان اجبار کرد که در کدام صنعت سرمایه گذاری کنند، بلکه باید با ایجاد شرایط و تسهیل گردش اطلاعات، آنها را هدایت کرد.

وی با بیان آنکه سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری خود و با بالاترین نرخ بهره برداری هستند، افزود: این جزء اصلی ترین فاکتورهای جذب سرمایه گذار است که از نقاط پرریسک و پرنوسان گریزان هستند، آنها در نقطه ای فرود می آیند که وقوع بیشترین رشد و توسعه در آینده نزدیک و ثبات و آرامش در بلندمدت را در آنجا تخمین می زنند.

رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی، ادامه داد: سرمایه گذار می خواهد براساس خواسته و تجربه خود سرمایه گذاری کند. سرمایه گذار واقعی از سیاسی بازی و سیاسی کاری دوری می کند و تمام دغدغه اش متمرکز بر تجارت یا تولیدش است، بنابراین با رصد بازار به دنبال ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد است.

وی افزود: کاری که دولت باید انجام دهد این است که باید شفاف سازی کند. شرایط و مختصات صنایع مختلف را از حالت غبارآلود و خاکستری خارج کند و زمینه های تشخیص سرمایه گذاران علی الخصوص سرمایه گذاران خارجی را فراهم سازد. باید اجازه دهیم سرمایه گذار در آن صنعتی که خود مایل است و تشخیص می دهد و توانایی دارد سرمایه گذاری کند و از آن نفع ببرد و کشور را نیز منتفع سازد.

بوترابی اضافه کرد: دولت باید قوانین دست و پاگیر را حذف کند، قوانین دست و پاگیر اداری را کاهش دهد و محیط کسب و کار را چابک سازد.

عضو هیات رئیسه مجمع واردات در پایان تصریح کرد: در حوزه آرایشی و بهداشتی، رفتار مصرف کننده موضوع سرنوشت سازی است که سرمایه گذاران خارجی به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی خود لحاظ می کنند و به همین جهت یکی از موضوعاتی که دولت باید به طور جدی برای آن برنامه ریزی کند، موضوع فرهنگ سازی برای تولید کالاهای تحت لیسانس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: