کد خبر: ۱۵۱۴۸۱
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
0
خودروهای ژاپنی به کیفیت بالای ساخت و سواری ایمن مشهور هستند. علاقه مندان دنیای تیونینگ علاقه خاصی به صنعت خودروسازی ژاپن و سوپر اسپرت های سامورایی خاص دهه 90 دارند تا جائیکه این دهه را دوران طلایی تولیدات اسپرت صنعت خودروی ژاپن نام نهاده اند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - خودروهای ژاپنی در تمام جهان به کیفیت بالای ساخت و سواری ایمن مشهور هستند. هر چند در این میان انتقاداتی متوجه طراحی خودروهای سرزمین آفتاب می شود اما نباید فراموش کرد که تمامی محصولات ژاپنی از تویوتا گرفته تا مزدا و نیسان همگی از زبان طراحی خاص صنعت خودروسازی این کشور پیروی می کنند. طرح هایی که برخی از کارشناسان خودرو آنرا بیانی از خطوط و زوایا در فراهنگ کهن ژاپن می دانند. علاقه مندان دنیای تیونینگ علاقه خاصی به صنعت خودروسازی ژاپن و سوپر اسپرت های سامورایی خاص دهه 90 دارند تا جائیکه این دهه را دوران طلایی تولیدات اسپرت صنعت خودروی ژاپن نام نهاده اند. ازاین رو در مطلب امروز قصد داریم تا سری به سال های 90 میلادی زده و محبوب ترین سوپر اسپرت های ژاپنی آن دوران را مورد بررسی قرار دهیم.

آکورا(هوندا) اینتگرا تایپ- آر از 1997 تا 2001

ظاهر کم نظیر و بی نقص این خودروی اسپرت در همان نگاه اول شما را مجدوب خود می کند. این مدل از آکورا هنوز هم از منظر فرمان پذیری یکی از بهترین محور جلوهای جهان محسوب می شود. این خودرو با کمترین شخصی سازی ممکن ظرفیت تبدیل شدن به یک هیولای خیابانی را دارد.

هوندا سی آر ایکس اس آی از 1988 تا 1991

هوندا سی آر- زد هیبریدی مدل روز در واقع بازگشت مجدد کمپانی هوندا به طرح کلاسیک سی آر ایکس اس آی محسوب می شود. این خودروی کوپه به رغم ظاهر ساده خود همواره رانندگانش را متعجب و شگفت زده می کند. اتاق بسیار راحت، دید مناسب از جاده و فرمان پذیری مناسب آن با مقداری تغییرات ظاهر یو نصب یک کیت بدنه مناسب ترکیب بی نظیری را به نمایش خواهد گذاشت.

هوندا ان اس ایکس از 1990 تا 2005

طراحی این خودرو زمانی برای پایان ندارد. هنوز هم ان اس ایکس توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این طراحی آینده نگر از دهه 90 عاشقان بی شماری داشته و دارد. با مشاهده آن یاد فراری 348 در خاطر بیننده زنده می شود. موتور آلومنیومی 6 سیلندر آن در زمان خود انقلابی از جانب کمپانی هوندا محسوب می شد.

مزدا آر ایکس-7 از 1993 تا 1995

این مدل از مزدا به رغم حجم پایین تولید، محبوبیتی بسیار زیاد دارد. قلب تپنده آن میزبان نخستین توربوشارژ دوقلو تولید انبوه از کشور ژاپن بود. ترکیب موتور قدرتمند و بدنه آلومنیومی از آر ایکس- 7 خودروی سریع و بی رقیب ساخته بود.

مزدا میاتا نسل اول از 1989 تا 1997

میاتا یکی از شناخته شده ترین لاین های کمپانی مزدا به شمار می رود. ارائه نسل اول این خوردو به بازار در ژاپن و سایر کشورهتا با اتقبال مناسبی هماره بود.

میتسوبیشی 3000 جی تی از 1990 تا 2001

این سوپر اسپرت در بازار داخلی تحت عنوان میتسوبیشی جی تی او وارد بازار شد ئ درئاقع تلاش میتسوبیشی برای رقابت با هموطنانی چون تویوتا سوپرا، نیسان 300 زد ایکس و مزدا آر ایکس-7 محسوب می شد. البته پای رقبای خارجی همانند داج هم در میان بود. این خودرو از منظر طراحی حقیقتا بی نظیر و فوق العاده به نظر می رسید.

میتسوبیشی اکلیپس جی اس ایکس از 1990 تا 1999

این خودروی 210 اسب بخاری به دلیل برخورداری از طراحی بسیار عالی و کیفیت ساخت بالا همچنان محبوب تیونرها به شمار می رود.

نیسان 300 زد ایکس از 1990 تا 1996

سری زد نیسان همواره به داشتن موتورهای پرقدرت و ظاهری اسپرت شهرت داشته اند. این مدل نیز با یک موتور 6 سیلندر توربو و 300 اسب بخار خروجی یک خیابانی پرقدرت به شمار می رفت. هر چند ازمنظر طراحی انتقاداتی متوجه آن بود.

تویوتا سوپرا توروبو از 1993 تا 2002

سوپرا خودرویی است که هیچگاه نمی توان زمان توقف آن را متصور شد. طراحی خاص و محبوب سوپرا هنوز هم میلیون ها هوادار دارد. تویوتا سوپرا از آن خودروهایی است که بهترین بستر را برای اجرای پروژه های تیونینگ دارد. دهه 90 با موتور 320 اسب بخاری و توبورشارژ دوقلو آن هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: