April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۸۲۳
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
0
آمارهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد با احتساب سهم ١٧٥ هزار ميليارد ريالي خريد اينترنتي در كشور، ايراني‌ها روزانه ٤/١ هزار ميليارد ريال در چهار ماهه ابتداي سال خريد كرده‌اند.
پول‌نیوز- تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از ميزان تراكنش‌هاي اينترنتي ثبت شده نشان از افزايش حجم خريدهاي اينترنتي در كشور مي‌دهد. بر اساس اين آمار ميزان تراكنش‌هاي خريد اينترنتي از طريق شاپرك نشان مي‌دهد كل خريد‌هاي اينترنتي ثبت شده در فروردين ماه ٩٤ به بيش از ٣٥ هزار ميليارد ريال بالغ شده است.

اين عدد در ارديبهشت در كل كشور با افزايش چند درصدي به نزديك ٤٥ هزار ميليارد ريال رسيده است همين روال افزايشي در خرداد ادامه داشته و به عدد ٤٩هزار ميليارد رسيده است اما اين روال در تيرماه كمي كاهش يافته و در جايگاه ٤٦ هزار ميليارد ريال رسيده است.

بر اساس گزارش بانك مركزي خريدهاي اينترنتي در كل كشور در فروردين ٣٥ هزار ميليارد و ١٣٩ ميليارد و ٥٥٥ ميليون ريال، در ارديبهشت ماه ٤٤هزار ميليارد و ٥٤٦ ميليارد و ٤٩ميليون ريال، در خرداد ماه به ٤٨ هزار ميليارد و ٩٣٣ ميليارد و ١٣٩ ميليون ريال رسيده است. اين روال در نخستين ماه فصل تابستان با كاهش نسبت به آخرين ماه فصل بهار به ٤٦هزار و ٦٣٣ ميليارد و ٦٦٦ ميليون ريال رسيده است.

بر اين اساس كل خريدهاي اينترنتي ثبت شده در چهار ماهه ابتداي سال جاري به عدد ١٧٥ هزار ميليارد و ٢٥٢ ميليارد و ٤٠٨ ميليون ريال رسيده است كه نشان از رشد اين روال نسبت به سال‌هاي گذشته دارد. كل تراكنش‌هاي خريد اينترنتي در چهارماهه ابتدي سال ٩٣ به ١٤١ هزار ميليارد و ٥٨٧ميليارد و ٤١٧ ميليون ريال رسيده بود.

آمار بانك مركزي از تراكنش‌هاي اينترنتي سال ٩٣ در فروردين ماه عدد ١٦هزار ميليارد ريال، در ارديبهشت ٤٢هزار ميليارد ريال، در خرداد هزار ٤٣ميليارد و در تير ماه عدد ٣٩هزار ميليارد ريال را نشان مي‌دهد.

اين روال حاكي از رشد خريدهاي اينترنتي در چهارماهه ابتداي سال جاري به نسبت سال گذشته است.به اين ترتيب ميزان خريدهاي اينترنتي در شبكه شاپرك در فروردين ماه ٩٤ نسبت به ٩٣ رشد١١٤درصدي داشته است.

ارديبهشت ٩٤ نسبت به ٩٣ با رشد ٥درصدي، خرداد ماه ٩٤ نسبت به خرداد ٩٣ با رشد ١٢درصدي و تير ماه ٩٤ نسبت به تيرماه ٩٣ رشد ١٩ درصدي را شاهد بوده‌ايم. در كل ميزان خريدهاي اينترنتي انجام شده در چهار ماهه ابتداي سال ٩٤ نسبت به چهار ماهه ابتداي ٩٣ رشد ٢٤ درصدي داشته است.

آمارهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد با احتساب سهم ١٧٥ هزار ميليارد ريالي خريد اينترنتي در كشور، ايراني‌ها روزانه ٤/١ هزار ميليارد ريال در چهار ماهه ابتداي سال خريد كرده‌اند.

منبع: اعتماد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: