کد خبر: ۱۵۲۸۳۸
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
0
با تایید حکم شعبه 39 دیوان عدالت اداری توسط دادگاه تجدیدنظر، مجمع انتخابات اول مردادماه سال 93 هیات مدیره انجمن بطور کامل ابطال شد.
پول‌نیوز - عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: با تایید حکم شعبه 39 دیوان عدالت اداری توسط دادگاه تجدیدنظر، مجمع انتخابات اول مردادماه سال 93 هیات مدیره انجمن بطور کامل ابطال شد.

به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، فرهاد بهنیا روز شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با ارسال حکم برای اداره سازمان های کارگری و کارفرمایان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظرف چند روز آینده توقف کامل فعالیت هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو غیرقانونی اعلام می شود.

وی با تاکید براینکه این حکم لازم الاجرا و فصل الخطابی برای مجمع انتخاباتی و هیات مدیره جدید است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از هم اکنون به فکر انتخابات مجدد برای تعیین هیات مدیره انجمن قطعه سازان باشد.

بهنیا تصریح کرد: چنانچه برای وضعیت انجمن قطعه سازان خودرو ظرف یکماه آینده تعیین تکلیف جدی صورت گیرد، می توان گام های مهمی برای رفع مشکلات صنعت قطعه سازی کشور برداشت.

این عضو انجمن قطعه سازان خودرو سپس با اشاره به وضعیت کنونی قطعه سازان کشور، اظهار داشت: کمبود نقدینگی و عدم پرداخت طلب قطعه سازان توسط خودروسازان از عمده ترین مشکلات فراروی صنعت قطعه سازی کشور به شمار می آید، هرچند برخی از قطعه سازان پیشنهاد دادند تا به جای طلب خود از خودروسازان خودرو تحویل بگیرند تا با فروش آن به طلب خود دست پیدا کنند.

وی افزود: هرچند این پیشنهاد مورد توافق بسیاری از قطعه سازان است اما مشکلی که مطرح است وجود رکود در بازار فروش خودرو است چرا که در حال حاضر مشتری برای خودروهای داخلی وجود ندارد و بازار در کساد کامل به سر می برد.

بهنیا با بیان اینکه بسیاری از بنگاه های قطعه سازی در حال تعطیلی یا تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: بانک های کشور در شرایط کنونی بشدت انقباضی عمل می کنند و حاضرنیستند درصدی از سود خود بکاهند. هم اکنون در همه محصولات و خدمات شاهد افت قیمت هستیم اما معلوم نیست چرا در سود بانکها این افت رخ نمی دهد.

این عضو انجمن قطعه سازان در خصوص حضور خودروهای چینی در بازار کشور، گفت: چینی ها بشدت بدنبال کسب سهم بیشتر در بازار خودرو ایران هستند که تحقق این موضوع به سیاست دولتمردان بستگی دارد.

به گفته وی، در هیچ شرایطی نباید اجازه داد هرنوع کالای چینی به خصوص خودروی چینی وارد کشور شود چرا که این موضوع به بازار کشور ضربه وارد می سازد.

بهنیا در خصوص قرارداد با خودروسازان پژو و بنز نیز گفت: در خصوص ورود خودروسازان خارجی به ایران، چون به صورت کارشناسی شده این موضوع در کشور مطرح نشد باعث هرج و مرج در بازار خودروی شده در حالی که هیچ برنامه ای برای ورود خودروهای خارجی هم اکنون مطرح نیست.

وی با بیان اینکه هیچ خودروساز خارجی برنامه ای برای ورود به بازار ایران تاکنون ارایه نکرده است، افزود: در خصوص پژو و بنز متاسفانه آدرس غلط ارایه شده چرا که برنامه این خودروسازان برای ورود به بازار معلوم نیست بنابراین اعلام ورود این خودروسازان در حالی که هیچ برنامه ای از سوی آنها ارایه نشده، سبب هرج و مرج و آشفتگی در بازار خودرو شده است.

به گفته بهنیا، شرایط تولید در ایران به گونه ای است که امکان تولید خودروی ارزان قیمت نیست بنابراین به جای کاهش قیمت خودرو، اگر بهره لیزینگ کاهش یابد به طور قطع مردم اقدام به خرید خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: