April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۲۴۷
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
0
مسعود سلطانی فر در نخستین برنامه‌اش در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان از سایت تاریخی هگمتانه و پروژه‌های در حال اجرا در این سایت تاریخی بازدید کرد.
هگمتانه ثبت جهانی می شودپول‌نیوز-  رییس سازمان میراث فرهنگی گفت : پرونده ثبت تپه باستانی هگمتانه در فهرست میراث جهانی یونسکو در دست تهیه و بررسی قرار دارد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی گفت : پرونده ثبت تپه باستانی هگمتانه در فهرست میراث جهانی یونسکو در دست تهیه و بررسی قرار دارد.

مسعود سلطانی فر  در نخستین برنامه‌اش در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان از سایت تاریخی هگمتانه و پروژه‌های در حال اجرا در این سایت تاریخی بازدید کرد.

وی در رابطه با تهیه پرونده این محوطه تاریخی برای ارسال به یونسکو گفت: در حال حاضر مشغول تشکیل و تهیه پرونده سایت تاریخی هگمتانه برای ارسال به یونسکو و ثبت جهانی آن هستیم.

سلطانی فر تصریح کرد: این اتفاق فرایندی 2 تا 3 ساله خواهد داشت که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی، برای تهیه و تشکیل پرونده، تا سال 2018 شاهد ثبت جهانی هگمتانه باشیم.

وی افزود: به دنبال بررسی‌های انجام شده پرونده‌ اولیه برای ثبت جهانی این سایت تاریخی را به یونسکو ارسال می کنیم و مشکلات این پرونده در مراحل مختلف بررسی می شود.

سلطانی‌فر همچنین گفت: در حال حاضر 11 پروژه نیمه کاره در استان داریم که به عنوان دستاورد سفرریاست‌جمهوری و هیأت دولت 40 میلیارد تومان اعتبار را برای آنها اختصاص می دهیم تا در 2 سال آینده شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: