کد خبر: ۱۵۳۲۹۱
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
0
در دنیای خودرو همه چیز سلیقه‌ای است و ممکن است ماشین رویاهای شما بدترین انتخاب برای فرد دیگری باشد اما درهرحال محصولاتی هستند که همواره در جذب مخاطب موفق‌ترین عملکرد را دارند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- امروز بار دیگر به دنیای سوپر اسپرت ها می رویم تا نگاهی به مدل هایی داشته باشیم که به اعتقاد کارشناسان و براساس نظرسنجی ها، خودروهایی برای تمام دوران ها هستند و هیچگاه فراموش نمی شوند. البته در دنیای خودرو همه چیز سلیقه ای است و ممکن است ماشین رویاهای شما بدترین انتخاب برای فرد دیگری باشد. اما به هر ترتیب محصولاتی وجود دارند که همواره در جذب مخاطب موفق ترین عملکرد را دارند. در ادامه این گزارش با ما همراه باشید چرا که خودروی مورد علاقه شما نیز ممکن است در این لیست حاضر باشد.

شورولت کوروت

چه موفق باشید و یا مخالف؛ کوروت یکی از مشهورترین سوپر اسپرت های آمریکایی است که در جلب نظر هر مشکل پسندی به خوبی عمل کرده و شما را غافلگیر خواهد کرد. تولید اولین نسل آن به سال 1953 باز می گردد. پلتفرم جدید آن نیز شباهت های زیادی به طراحی اولیه دارد. کوروت 2014 با بدنه فایبرگلس و موتور 8 سیلندر خوش صدایش، انتخابی مناسب برای اسپرت سواران خواهد بود.

داج وایپر

این نام هم نیاز معرفی و تویح ندارد. وایپر یکی از زباترین سوپر اسپرت های جهان با موتور ویژه 10 سیلندر است. از دهه 90 تا کنون چیزی از محبوبیت وایپر کم نشده و سواری با آن رویای هر عاشق دنیای ماشین محسوب می شود.

پورشه 911

کد 911 را همه با نام کمپانی پورشه می شناسند. افسانه ای که از دهه 60 میلادی آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد و البته پایانی هم برای آن نمی توان متصور بود. حتی اولین 911 که در سال 1964 تولید شد امروز می تواند دلبری های خاص خود را داشته باشد.

لامبورگینی کونتاش

این ایتالیایی ماشین رویایی کودکان دهه 80 بود. هر چند سابقه تولید آن به سال 1974 باز می گردد اما رسما در دهه 80 خودنمایی می کرد. موتور 12 سیلندر 447 اسب بخاری آن هنوز هم غرش هایی هیجان انگیز دارد.

لامبورگینی میورا

از سال 1966 تا 1973 روی خط تولید لامبورگینی بود.این دونفره زیبا یک خودروی موزه ای تمام عیار است که شاید رویای سواری با آن خیلی دست نیافتنی باشد اما موتور 12 سیلندر آن زمانی سریع ترین جاده ها بوده و میلیون ها هوادار دارد.

فراری دایتونا

مدت کوتاهی پس از لامبورگینی میورا روانه بازار شد. از سال 1968 تا 1976 روی خط تولید بود و رقابت نزدیکی را با هموطن خود  دنبال می کرد. موتور دست ساز 4.4 لیتری آن با 12 سیلندر خروجی معادل 352 اسب بخار دارد.

فراری تستروزا

از سال 1984 تا 1996 در ایتالیا تولید شد. طراحی آن یکی از بهترین طراحی های کمپانی فراری محسوب می شود و آنرا مبدل به خودرویی برای تمام دوران ها ساخته است.

فراری اف 40

برای بسیاری از علاقه مندان دنیای خودرو، اف 40 همواره انتخاب نخست محسوب می شود. خودروی سمابقه ای که برای خیابان ها طراحی شده است!  اف 40 نقطه آغاز یک انقلاب در طراحی فراری است که بسیاری از مدل های دیگر این کمپانی ایتالیایی دنباله رو آن هستند. از سال 1987 تا 1992 روی خط تولید بود و کمی بیش از 1000 نمونه از آن ساخته شد. این آخرین مدلی است که شخص انزو فراری روی خط تولید آن حاضر بوده است. این خودرو در سال 1987 حدود 400 هزار دلار قیمت داشت ولی امروز ارزش آن برابر با 800 هزار دلار است.

نیسان سری زد
 

سابقه تولید اولین عضو خانواد زد با کد 240 زد به سال 1969 باز می گردد. طراحی بی نظیر نیسان از این لاین محصولی بی نظیر و تمام نشدنی ساخته است. هم اکنون نیز 370 زد در خیابان ها دلبری می کند.

تویوتا سوپرا

اگر از علاقه مندان بازی های ویدئویی باشید، سوپرا را در انواع مختلف بازی های اتومبیلرانی مشاهده کرده اید. تویوتا سوپرا یکی از مناسب ترین خودروهای اسپرت جهان برای پیاده سازی پروژه های تیونینگ است و از این رو نزد ماشین بازها محبوبیتی باور نکردنی دارد. موتور 320 اسب بخاری استاندارد آن کمترین اهمیت را برای مالک آن خواهد داشت زیر با شخصی سازی های ممکن این موتور بیش از 1000 اسب خروجی می دهد. سوپرا از سال 1998 تا 1992 فروشی چشمگیر در بازار خودروی آمریکا داشت.

آکورا ان اس ایکس

آکورا یا هوندا تفاوتی ندارد مهم آن است که کد ویژه ان اس ایکس را بدنبال نام خود داشته باشد. افسانه ان اس ایکس از سال 1990 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نیسان جی تی آر

اسکای لاین از نیسان نیز همانند تویوتا سوگرا از آن خودروهایی است که از زمان تولید تا کنون یکی از مناسب ترین محصولات برای اجرای پروژه های شخصی سازی به شمار می رود. از دهه 60 تا کنون این سامورایی قدرتمند حرف های زیادی برای گفتن دارد. این گودزیلای ژاپنی با موتور استاندارد خود در حدود 600 اسب بخار خروجی دارد و با کمی تغییرات توان آن از 800 تا بیش از 1000 اسب افزایش می یابد.

ام جی

ام جی ام جی بی خودرویی است که با سایر خودروهای حاضر در این لیست تفاوت دارد زیرا آنچنان سریع و قدرتمند نیست اما بسیار خاطره ساز و دوست داشتنی است. یک کروک اسپرت کم سر و صدا برای رانندگی کاملا شهری که از سال 1962 تا 1980 در انگلیس تولید شده است.

مزدا میاتا

زیبا، کوچک و مناسب برای رانندگی در شهر؛ این خصوصیات میاتا را به محصولی برای تمام دوران ها مبدل ساخته است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: