کد خبر: ۱۵۴۴۲۴
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
0
غیر از چند مورد از میوه‌ها که فصل آنها تمام شده قیمت سایر محصولات کاهش یافته است.
قیمت میوه کاهش یافتپول‌نیوزرئیس اتحادیه میوه و سبزی با تاکید بر اینکه تنها موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز واردات رسمی را دارند گفت: سایر میوه‌ها مانند گلابی چینی لیموترش برزیلی و سیب فرانسه از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو یی با اشاره به کاهش قیمت میوه در بازار گفت: غیر از چند مورد از میوه‌ها که فصل آنها تمام شده قیمت سایر محصولات کاهش یافته است.

وی افزایش تولید و عرضه را عامل افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: به عنوان هر کیلو هندوانه در بازار بین 100 تا 400 تومان متغیر است.

مهاجران افزود: قیمت هر کیلو آلو و شلیل بین 1500 تا  4 هزارتومان و قیمت هر کیلو انگور بین هزار تا 3 هزار تومان متغییر است

به گفته رئیس فروشندگان میوه و سبزی تهران هر کیلو خیار بین هزار تا 2 هزار تومان و هر کیلو موز بین 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان قیمت دارد.

مهاجران به قیمت میوه‌ها وارداتی نیز اشاره کرد و افزود: هر کیلو انار شیلی کیلویی 30 هزار تومان و هر کیلو انگور شیلی کیلویی 22 هزار تومان و سیب فرانسه نیز کیلویی 12 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گلابی چین به قیمت 11 هزار تومان و لیموترش برزیل و ترکیه نیز بین 10 تا 11 هزار تومان قیمت دارد

وی با تاکید بر اینکه تنها موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز وارداتی رسمی را به کشور دارد گفت: سایر میوه‌های از مبادی غیر رسمی به کشور وارد می‌شوند.

مهاجران تصریح کرد: میوه‌های قاچاق به دلیل سود چند برابری افراد را ترغیب به واردات آن به کشور می‌کنند و این نوع میوه‌ها از بازارچه‌های مرزی به کشور وارد شده و بعد بازار خود را در شهرهای مختلف پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: