April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۷۹۵
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
0
یک منبع آگاه در اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان خبر داد، این اتحادیه به دولت پاکستان پیشنهاد کرده است تا برنج مازاد این کشور با پول برق صادراتی ایران به پاکستان تهاتر شود.
 پول‌نیوز- روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون به نقل از یک عضو  اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان نوشت، این اتحادیه در حال فشار آوردن به دولت این کشور است تا برای صادرات برنج در قبال پولی که اسلام‌آباد باید به تهران برای واردات برق بپردازد، تمهیدات لازم را ایجاد کند.

این مقام ارشد این اتحادیه در این‌باره گفت: اعضای این اتحادیه به دولت پاکستان پیشنهاد کرد‌ه‌اند تا زمانی‌که مقدمات مناسب انتقال پول و یک کانال بانکی موثر، کارآمد و قابل اعتماد فراهم شود، مجوز صادرات برنج مازاد به ایران را از طریق انتقال پول بدهی برق به ایران به صادرکنندگان برنج تصویب کند.

وی به علت اینکه این پیشنهاد در مراحل اولیه قرارداد دارد، خواستار عدم افشای نامش شد و افزود: «بله، ما از مقامات درخواست کرده‌ایم تا سازوکاری برای صادرات برنج به ایران و پرداخت صورت حساب‌های معوقه برای واردات برق ایران به صادرکنندگان ایجاد کند. »

وی خاطرنشان کرد: «درصورتی‌که دولت‌های پاکستان و ایران موافقت کنند، صادرکنندگان به زودی یک میلیون تن برنج باسماتی به ایران صادر خواهند کرد.»

پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، پاکستان سالانه حدود 700 هزار تن برنج باسماتی به ایران صادر می‌کرد و ایران بزرگ‌ترین بازار برنج پاکستان بود. درحال حاضر، پاکستان 4 میلیون تن برنج مازاد دارد که 3.2 میلیون تن غیرباسماتی و 700 هزار تن از نوع باسماتی است. همچنین اسلام‌آباد برای واردات برق بیش از 100 میلیون دلار به ایران بدهکار است.

یک مقام وزارت امنیت و تحقیقات غذایی پاکستان ارائه این پیشنهاد را تایید کرد و گفت: «وزارتخانه ما در سطوح بالا در حال بررسی این موضوع است و به زودی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.»

در عین حال، بیانیه منتشره از سوی رفیق سلیمان رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان و دیگر اعضا توجه دولت پاکستان را به کاهش شدید صادرات برنج جلب کرده است.

در این بیانیه به کاهش 14 درصدی صادرات برنج پاکستان در ماه جولای به لحاظ کمیت و کاهش 27 درصدی به لحاظ ارزش مالی اشاره شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: برنج ، پاکستان ، برق ، تهاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: