April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۸۳۹
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
0
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت کل کشور را ممنوع کرد.
پول‌نیوز- شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت کل کشور را ممنوع کرد.

سیدعلی سیدمومنی درباره اجرای طرح ممنوعیت عرضه و فروش مکمل بنزین در جایگاه های سوخت کشور، گفت: بنزین تولیدی که در جایگاه های سوخت عرضه می شود، سوختی کامل است و همه موارد از جمله بالا بودن اکتان، فشار بخار مطلوب و جلوگیری از ایجاد صمغ در خودرو در آن پیش بینی شده است.

رئیس مهندسی فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: مکمل های بنزین نه تنها کمکی به افزایش به سوزی یا اکتان افزایی نمی کنند بلکه به موتور خودرو خسارت می زنند؛ بنابراین استفاده از آنها مردود است و توصیه نمی شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه به تازگی نیز نمونه هایی از پرفروش ترین مکمل های بنزین (سه برند) به منظور آزمایش به پژوهشگاه صنعت نفت ارسال شده است، اظهار کرد: نتایج حاصل از این آزمایشها نشان داد این مکملها فاقد هرگونه خاصیت اکتان افزایی بوده و آسیب رسان به موتور خودرو هستند، ضمن آنکه سازمان ملی استاندارد نیز استفاده از مکملهای اکتان افزای بنزین را تایید نکرده است.

رئیس مهندسی فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تاکید دوباره بر استفاده نکردن از این گونه مواد به عنوان اکتان افزای، تبیین کرد: مراجعان به پمپ بنزین ها در صورت مشاهده فروش این مواد در جایگاه های سوخت می‌توانند مراتب را با شماره تماس ٠٩٦٢٧ اطلاع دهند.

به گفته وی، تماسهای مردمی در خصوص تخلف فروش مکمل اکتان افزا در مجاری عرضه سوخت ثبت و در مدت ٧٢ ساعت به آنها رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اثبات فروش این گونه مواد در جایگاه سوخت در رتبه بندی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.
منبع: مهر
برچسب ها: پمپ بنزین ، مکمل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: