April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۵۰۴۱
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
0
چین در سال 2014 میلادی موفق به جذب 129 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی شده است. این رقم در مقایسه با یک سال قبل از آن پنج میلیارد دلار افزایش یافته و به این ترتیب چین توانسته آمریکا را هم در این عرصه پشت سر بگذارد. چین در سال جاری میلادی هم اول خواهد شد.
پول‌نیوز - آمارهای منتشره شده از سوی دولت چین نشان می دهد که این کشور با پیشی گرفتن از آمریکا در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی، در صدر فهرست کشورهای جهان قرار گرفته است.

تازه ترین آمار نمایشگاه سرمایه گذاری بین المللی که در شهر «شیامن» در جنوب چین آغاز بکار کرده است، نشان از آن دارد که چین در سال 2014 میلادی موفق به جذب 129 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی شده است.

این رقم در مقایسه با یک سال قبل از آن پنج میلیارد دلار افزایش یافته و به این ترتیب چین توانسته آمریکا را هم در این عرصه پشت سر بگذارد. گزارش این نمایشگاه همچنین حاکی است که چین در سال جاری میلادی هم رتبه نخست جذب سرمایه گذاری خارجی را از آن خود خواهد کرد.

بر این اساس، در شرایطی که سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و آمریکا کاهش یافته، کشورهای در حال رشد آسیا موفق به جذب سرمایه گذاری مستقیم بیشتری شده اند.

از میان 10 کشور برتر جذب سرمایه گذاری خارجی ( اف دی آی ) در دنیا پنج کشور در حال رشد هستند که هند در این میان رده نهم را از آن خود کرده و آمریکا و کانادا در رتبه های دوم و هفتم قرار دارند.

در شرایطی که سرمایه گذاری خارجی در کشورهای توسعه یافته در سال گذشته 28 درصد کاهش یافته در کشورهای در حال رشد 55 درصد بیشتر شده است.

چین امیدوار است که با اجرای طرح جاده ابریشم بتواند سرمایه گذاری خارجی مستقیم بیشتری در سال 2015 جذب کرده و میزان سرمایه گذاری در خارج از کشور را نیز افزایش دهد.
دولت چین برای توسعه اقتصادی پایدار به شدت به سرمایه گذاری خارجی وابسته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: