کد خبر: ۱۵۵۷۷۵
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
0
این کشور طی پنج سال آینده اقدام به افزایش ذخیره سازی های نفت خام خواهد کرد و طی سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠٢٠ حدود ٢١٠ هزار بشکه نفت در روز بیشتر وارد خواهد کرد.
افزایش واردات نفت خام چین با هدف ذخیره‌سازیپول‌نیوز - براساس برآورد انجام شده از سوی پلاتس (Platts) رشد واردات نفت خام چین طی پنج سال آینده از رشد تقاضای نفت این کشور پیشی خواهد گرفت به طوری که ناظران پیش بینی می کنند این کشور طی پنج سال آینده اقدام به افزایش ذخیره سازی های نفت خام خواهد کرد و طی سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠٢٠ حدود ٢١٠ هزار بشکه نفت در روز بیشتر وارد خواهد کرد.

انتظار می رود رشد واردات نفت چین طی سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠٢٠ در حدود ٢١٠ هزار بشکه در روز یا ٥,٥ درصد باشد که از رشد تقاضای این کشور که از سوی پلاتس در حدود 3.6 درصد پیش بینی شده بیشتر است.

براساس گزارش مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عواملی مانند افزایش ظرفیت تولید پالایشگاهی، افزایش صادرات فرآورده و انباشت نفت خام در تاسیسات ذخیره سازی تجاری و راهبردی این کشور در برآورد پلاتس لحاظ شده است.

رشد واردات نفت خام چین طی سال ٢٠١٥ ، معادل ١٠,٤ درصد یا ٦٣ هزار و ٤٠٠ بشکه در روز تخمین زده شده که به این ترتیب میانگین واردات نفت خام این کشور طی مدت باقی مانده سال ٢٠١٥ در حدود ٦ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

طبق داده های اعلام شده از سوی دولت چین، میانگین تقاضای ظاهری این کشور طی دوره زمانی ژانویه تا ژوئیه ٢٠١٥ در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال ٢٠١٤ با افزایش ٢٠,٥ درصد یا یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز برای بنزین، 6.2 درصد یا ٨٣٥ هزار بشکه در روز برای نفتا، 3.7 درصد یا سه میلیون و٥٩٠ هزار بشکه در روز برای گازوئیل و 18.4 درصد یا ٧٠٢ هزار بشکه در روز برای سوخت جت همراه بود.

انتظار می رود ظرفیت تولید پالایشگاههای تحت نظارت دولت در چین از ١٠ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠١٥ به ١٣ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠٢٠ افزایش یابد. این امر حاصل سرمایه گذاری های انجام شده طی سالهای گذشته است که به تدریج به ثمر خواهد رسید.

طبق پیش بینی پلاتس طی سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠١٧، در حدود ٣٣ میلیون بشکه در روز به تاسیسات ذخیره سازی نفت خام چین افزوده خواهد شد که با سرمایه گذاری شرکتهای سی ان پی سی و سینوپک خواهد بود. انتظار می رود که میانگین ذخیره سازی نفت خام چین طی سال جاری ٢٠٠ هزار بشکه در روز باشد که در مقایسه با ٣٠٠ هزار بشکه در روز ذخیره سازی در سال گذشته معادل ١٠٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: واردات ، نفت خام ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: