April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۳۶۹
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
0
پول‌نیوز- مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی از افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: شهریه های جدید از اول مهر در سراسر کشور اجرایی می شود.

آرزو ذکایی گفت: شهریه های امسال مهدهای کودک براساس تورم منتهی بر اردیبهشت ماه در کمیته های استانی تعیین و ابلاغ شده است که البته شهریه های اعلام شده کمتر از نرخ تورم (۱۵.۵ درصدی) یعنی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و بطور میانگین ۱۴ و سقف ۱۵ درصد تصویب شد.

به گفته وی ، استان ها نیز با توجه به وضعیت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان خود نرخ ها را اعلام کردند بطوریکه شهریه در استان های مختلف متفاوت است و در برخی از استان ها نیز با بیش از ۱۰ درصد افزایش شهریه موافقت نکردند.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی تاکید کرد: میزان شهریه ها براساس سن کودکان و ارائه خدمات به آنها متفاوت است و به سه گروه شیرخوار، نوپا و نوباوه تقسیم می شود که در این میان شهریه شیرخوارها بدلیل امکانات و تجهیزات خاص بیش از سایر گروههای سنی کودکان در مهدهای کودک است.

ذکایی در مورد رابطه ستاره دار بودن مهدهای کودک و افزایش شهریه نیز گفت: مهدهای کودک براساس درجه و رتبه و ستاره ای که دریافت کرده اند شهریه اضافه بر نرخ پایه اعلام شده دریافت می کنند بطوریکه مهدهای یک ستاره ۱۰ درصد ، دو ستاره ۲۰ درصد و سه ستاره ۳۰ درصد شهریه پایه را به آن اضافه می کنند.

وی همچنین کلاس های فوق برنامه در مهدها اشاره کرد و اظهار داشت: هر مهد تمام وقت که ازساعت ۷.۳۰ تا ۱۵.۳۰ فعالیت می کند می تواند با استفاده از مربیان دارای کارت مهارت و مربیگری حداکثر سه فعالیت فوق برنامه فرهنگی ، ورزشی و هنری داشته باشد که برای این برنامه ها نیز حداکثر ۵ درصد شهریه کل را دریافت کند که البته این کلاسها برای والدین کاملا اختیاری است.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی در مورد مهدهای کودک استان تهران نیز گفت: استان تهران به شمیرانات با افزایش شهریه ۱۴ درصدی، مناطق ۲ تا ۸ و ۲۲ با افزایش شهریه ۱۴ درصدی ،مناطق ۹ تا ۱۴ نیز با افزایش ۱۴ درصدی ،مناطق ۱۵ تا ۲۰ هم ۱۴ درصد افزایش و همچنین سایر شهرستانهای تهران که شهر ری نیز جزء آن است با افزایش ۱۰ درصدی ، تقسیم بندی می شود.
منبع: مهر
برچسب ها: شهریه ، مهدکودک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: