کد خبر: ۱۵۷۶۸۵
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
0
دکتر علی صالح آبادي در اين ديدار با استقبال از توسعه همکاري هاي بانکي بين دو کشور دوست ابراز اميدواري کرد که اين پروژه هر چه سريعتر به مرحله افتتاح و بهره برداري برسد.
دیدار مدیرعامل بانک توسعه صادرات با وزیر انرژی ارمنستانپول‌نیوز- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با هدف توسعه همکاری های بانکی دو کشور و گفتگو در خصوص مراحل اجرایی تامین مالی خط سوم انتقال نیرو به ارمنستان در ساختمان مرکزی این بانک با وزیر انرژی این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر علی صالح آبادي در اين ديدار با استقبال از توسعه همکاري هاي بانکي بين دو کشور دوست ابراز اميدواري کرد که اين پروژه هر چه سريعتر به مرحله افتتاح و بهره برداري برسد.

بنابراين گزارش، آقاي یرواند زاخاريان، وزير انرژي ارمنستان ضمن اشاره به سابقه طولاني روابط ميان دو کشور و دعوت از هيات هاي بانکي ايراني براي حضور در ايروان گفت: تجهيزات مورد نياز براي طرح انتقال نيرو به ارمنستان به اين کشور رسيده است و  مراحل گمرگي را طي مي کند و شرکت ايراني آماده نصب و مونتاژ اين تجهيزات است.

وي افزود: کشور ارمنستان عضو اتحاديه کشورهاي اوراسيايي است و آمادگي داريم تا زمينه همکاري و استفاده از امکانات اين کشورها را فراهم کنيم.

گفتنی است براساس قرارداد منعقده در تابستان سال جاري، اين بانک تامين  83 ميليون يورو از 107 ميليون و 900 هزار يوروي هزينه احداث اين خط را برعهده  گرفته است تا اين پروژه طي 18 ماه آينده براي تبادل برق بين ايران و ارمنستان به بهره برداري برسد. دولت ارمنستان در پايان دوره دوساله اجراي طرح، متعهد به پرداخت مبلغ قرارداد به بانك توسعه صادرات در اقساط شش ماهه و به مدت پنج سال خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: