کد خبر: ۱۵۸۳۴۲
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
0
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با همتای افغانی اش گفت: راه آهن ایران به افغانستان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
پول‌نیوز- عباس آخوندی پس از دیدار و گفتگو با سید سعادت منصور نادری گفت: دولت افغانستان هم باید تلاش کند تا با  تکمیل ادامه راه آهن تا تاجیکستان  و از تاجیکستان  به قرقیزستان و از قرقیزستان به چین  جاده ابریشم احداث شود .

آخوندی گفت: بزودی اجلاس 5 جانبه ای با حضور کشورهایی که جاده ابریشم از آنان می گذرد برگزار خواهد شد تا این مسیر ریلی  تکمیل شود.

وی اظهارداشت: در ملاقاتی که با وزیر شهرسازی افغانستان داشتیم در موضوعات حمل و نقل و مسکن گفتگو شد و نیاز است که راههای ارتباط با افغانستان در مرز دو قارون، بیرجند و زابل توسعه بیشتری یابد.

آخوندی افزود: در حوزه مرزی مراودات خوبی در مرز دو قارون و ماهی رود بیرجند وجود دارد و در منطقه زابل هم نیاز است پل احداث شود.

وی افزود : در بحث دریاچه هامون نیز صحبت شد که امیدواریم  در جلسات بعدی گفتگوهای جدی تری صورت بگیرد .

آخوندی گفت: در حوزه هوا نیز توافق شده است که در هفته 9 هواپیما از ایران به افغانستان و از افغانستان به ایران  پرواز داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه شهرسازی با توجه به اینکه شهرنشینی در افغانستان درحال توسعه است تجربیات خود را در در اختیار این کشور قرار خواهیم  داد.

وی گفت: طرف افغانی درخواست فناوری های و استفاده از مصالح ساختمانی ایران کرده است که این موضوع نیز بررسی خواهد شد.

وزیر امور شهرسازی جمهوری اسلامی افغانستان نیز ما به وجوه مشترک زبان ، دین ، تاریخ و فرهنگ ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت : ایران همیشه دوست افغانستان بوده و در شرایط سخت به  افغانستان  کمک کرده  و میلیونها مهاجر افغان را با آغوش گرم پذیرفته است .

وی گفت : در 14 سال اخیر ایران  کمک های زیادی به افغانستان کرده  و جایگاه ایران در سیاست  خارجی افغانستان در حلقه اول قرار دارد.

سید سعادت منصور نادری با قدردانی از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحصیل دانش آموزان افغانی و بیمه افغانی ها افزود : ایران دوست افغانستان  است و ما از تجربیات ایران در زمینه شهرسازی استفاده می کنیم.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: