کد خبر: ۱۵۸۵۲۶
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
0
دانشمندان در زمینه کنترل جانوران به سطحی از پیشرفت رسیده اند که می توانند آنها را با استفاده از پرتوهای لیزری کنترل کنند.
پول‌نیوز- این نوآوری راه را برای تحقق چشم اندازی باز می کند که در آن کنترل ضربان قلب بیماران از طریق پالس های لیزری امکان پذیر می شود.

تا پیش از این دانشمندان توانسته بودند که به طور مستقیم حیوانات را تحت کنترل درآورند اما این کار از طریق انجام اعمال جراحی و کاشت ریزتجهیزات در بدن آنها امکان پذیر بود.

اکنون گروهی از دانشمندان در آمریکا پا را فراتر گذاشته و به سراغ استفاده از پرتوهای لیزری برای این منظور رفته و توانسته اند ضربان قلب مگس میوه را از این طریق به کنترل خود درآورند.

استفاده از پالس های لیزری در این روش جدید بر مبنای تکنیکی موسوم به optogenetics یا اصلاح ژنهای حیوان با هدف تولید موادی است که نسبت به نور واکنش نشان می دهند.

در این پروژه محققان سلولهای قلب مگس میوه را تحریک کرده تا پروتئین های حساس به نور از خود تولید کنند.

در ادامه تنها باید از پالس های لیزری برای افزایش یا کاهش ضربان قلب حشره استفاده کرد.

اگرچه هدف اصلی از این نوآوری، استفاده از آن برای کمک به بیماران قلبی است اما فعلا نمی توان به آن به عنوان یک روش درمانی حتی در آینده نزدیک نگاه کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: ضربان قلب ، لیزر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: