April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۹۰۹۲
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
0
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران این آمادگی را دارد که از تجربه‌های موفق بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری استفاده کرده و زمینه همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی را در پایتخت فراهم کند.
علاقمندی فرانسوی ‌ها به الگو برداری از فضای سبز تهرانپول‌نیوز- شهرام گیل‌آبادی در دیدار خود با هیاتی از مدیران برجسته کشور فرانسه که به تهران آمده‌ بودند، با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه دیپلماسی شهری دکتر قالیباف شهردار تهران و نگاه ایشان به ارتباطات بین‌المللی شهرهای مطرح دنیا این امکان را فراهم کرده تا از تجربه‌های جدید جهانی را در مدیریت بهتر شهرها بشنویم، جلسات مشترک را با شهرداران و متخصصان بین‌المللی برگزار کنیم و با توجه به زمینه‌های سرمایه گذاری‌ای که در تهران ، پایتخت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؛ در این حوزه قدم‌های استواری را برداریم.

به گزارش گروه اقتصادی پول‌نیوز، وی با اشاره به زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌ای که در تهران به عنوان فرصت‌های پیشرو برای تعاملات اقتصادی تاثیرگذار در بعد بین‌المللی وجود دارد، ادامه داد: بدون شک زمینه‌هایی مانند هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی مانند شهربازی، مدیریت پسماند، توسعه خطوط مترو،‌ توسعه تکنولوژی‌های مدرن و تاثیرگذار در حوزه محیط زیست و ... وجود دارد که امکان سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را در این کلانشهر فراهم خواهد کرد.

گیل آبادی با بیان اینکه به رغم آنکه تهران در سال‌های گذشته در عین حال که جزو 5 شهر توسعه یافته دنیا بود، نام این شهر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جزو 20 شهر آلوده دنیا نیز قرار داشت، بیان کرد: اما در یکی، دو سال اخیر توانسته ایم با اجرای طرح‌های فرهنگی، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و استفاده از سوخت‌ پاک موقعیت تهران را در رتبه‌بندی‌ شهرهای آلوده دنیا تغییر دهیم. به گونه‌ای که آخرین  رتبه‌بندی شهرهای آلوده دنیا نشان می‌دهد که تمهیدات و برنامه‌های جامع شهرداری تهران و دولت در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در گزارش‌های بین المللی؛ تهران یک شهر سبز معرفی می‌شود، یادآور شد: در توسعه فضای سبز در پایتخت جمهوری اسلامی ایران اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. به همبن دلیل این آمادگی در شهرداری تهران وجود دارد که در حوزه محیط زیست مشارکت‌های بین‌المللی داشته و پذیرای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حجم بالای فرآینده کاری در شهرداری تهران تاکید کرد: جالب است بدانید که در شهرداری تهران بیش از 300 فرآیند کاری از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گرفته تا حوزه‌های فنی، حمل‌و‌نقل عمومی، پسماند و ... انجام می‌شود که اگر این تمایل وجود داشته باشد که در حوزه‌های مدیریت شهری همکاری‌های بین‌المللی انجام شود، زمینه کاری متعددی به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های توپولوژی شهر تهران نیز توضیح داد: تهران، کلانشهری با 700 کیلومتر مربع وسعت است که توانسته در یک دهه اخیر رکوردهای بی نظری را در دنیا رقم بزند. به عنوان مثال میانگین بارش باران در تهران 200 میلیمتر در سال بوده در حالی که میانگین بارش باران در شهر پاریس بیش از 2000 میلیمتر در سال است. با توجه به میزان کم بارش باران در تهران توسعه فضای سبز در این شهر یک رکورد حیرت‌انگیز است.

شهرام گیل‌‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته در شهر تهران و اطراف آن 5 میلیون درخت کاشته شده است، بیان کرد: طبق تاکید شهردار تهران هر سال طرح کاشت درخت در تهران وحریم آن اجرا می‌شود به گونه‌ای که اکنون وسعت طرح کمربند سبز اطراف تهران به 38 هزار هکتار رسیده است و این پروژه تا زمانی که وسعت کمربند سبز اطراف تهران به 55 هزار هکتار برسد، همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به توان ساخت سالی 22 تا 30 کیلومتر مترو در تهران یادآور شد: این فرآینده کاری شامل ساخت تونل، لاینینگ کردن آن، ریل گذاری و در نهایت بهره‌‌برداری می‌شود.

گیل‌آبادی با تاکید بر اینکه رکورد ساخت مترو در تهران 10 برابر رکوردهای بین‌المللی است، گفت: در حال حاضر در 200 نقطه در زیر شهر تهران مهندسان مشغول ساخت تونل‌های مترو هستند و شهری دیگر در زیر پایتخت در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه اکنون 180 کیلومتر خطوط مترو در تهران ساخته و به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا 3 سال آینده خطوط مترو تهران را به 350 کیلومتر برسانیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند گفت: در حاال حاضر روزانه 7500 تن زباله در تهران تولید می شود اگر به این میزان تولید زباله در تهران بی‌تفاوت باشیم، فاجعه بزرگی روی خواهد داد اما در این کلانشهر از ساعت 9 شب تا 5 صبح تمامی زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، خیابان‌ها شسته می‌شود تا در هنگام روز شهروندان با شهری تمیز روبه‌رو شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری به پسماندهای شهر تهران به عنوان سرمایه و طلای کثیف نگاه می‌کند، افزود: برای استفاده بهینه از این سرمایه اقدام به ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید انرژی برق از زباله کرده‌ایم. اکنون 5 کارخانه زباله‌سوز برای تهران طراحی شده که به زودی ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گیل‌آبادی با بیان اینکه در شهر تهران موضوعات بسیاری وجود دارد که بدون شک استفاده از توانمندی‌های داخلی دز کنار تجربه‌های موفق بین‌المللی می‌تواند در ایجاد راهکارهای مناسب برای ورود به این موضوعات تاثیرگذار باشد، ادامه داد: به عنوان مثال در شهر تهران کارخانه تولید واگن و لکوموتیو وجود دارد اما اکنون تهران برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان نیاز دارد تا واگن و لکوموتیو مترو از کشورهای دیگر وارد کند. وقتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در 3 سال آینده طول خطوط مترو به 350 کیلومتر برسد، این نشان می‌دهد که توسعه مترو به عنوان حمل‌و‌نقل پاک دارای یک چشم‌انداز است.

وی با بیان اینکه دز حال حاضر روزانه 4 میلیون جابه‌جایی توسط تمامی خطوط مترو پایتخت انجام می‌شود، بیان کرد: با توجه به سند چشم‌انداز توسعه مترو در تهران این میزلن جابه‌جایی در 3 سال آینده به 11 میلیون نفر خواهد رسید. به این مسایل اشاره کردم تا اگر پیشنهاد و یا طرحی برای مشارکت با مدیریت شهری تهران دارید؛ بدانید شهرداری تهران این آمادگی را دارد که از تجربه‌ها و طرح‌های موفق جهانی استفاده کند.

احساس خوبی از سفر به تهران داریم

در ادامه این نشست یکی از مدیران برجسته کشور فرانسه با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران گفت: زبان فارسی آهنگ دلنشینی دارد و باید بگویم که سفر ما به ایران و شهر تهران نیز احساس خوبی را برای ما داشته است.

فردریک لاسارا، سرپرست تیم فرانسوی با بیان این مطلب افزود: خیلی خوشحال هستم که در تیم ما متخصصان فضای سبز هم حضور دارند که از نزدیک با توسعه فضای سبز در تهران آشنا شدند.

وی ادامه داد: زمانی که وارد شهر تهران شدیم از دیدن این همه فضای سبز و درخت در این شهر شگفت زده شدیم. ما هم دوست داریم در پاریس وقتی مهمانان بین‌المللی و گردشگران وارد شهر می‌شوند، با این همه فضای سبز روبه‌رو شوند.

لاسارا با بیان اینکه رکورد شهر پاریس در توسعه فضای سبز مانند شهر تهران نیست، ادامه داد: تنها مناطق محدودی در پاریس با انبوهی از فضای سبز روبه رو هستند اما ما می‌دانیم که این محدوده‌ها زیاد بزرگ نیست.

وی با بیان این درخواست که تمایل داریم از نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شهر تهران نیز دیدن کنیم، بیان کرد: مطلع هستیم که در شهر تهران هر فصل جشنواره‌ای زیبا از گل و گیاه برگزار می‌شود که زیباترین گل‌های کشور در قالب نمایشگاهی حیرت‌انگیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

یکی دیگر از مدیران صنعت ریلی و قطارهای سریع‌السیر پاریس نیز در این جلسه سوال کرد که برنامه شهرداری تهران برای توسعه قطارهای سریع‌السیر بین شهری به ویژه در حد فاصل شهر تهران با فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) چیست که رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در پاسخ به این سوال توضیح داد: پروژه توسعه قطارهای سریع‌السیر بین شهری جزو برنامه‌های دولت است اما در نظر داریم تا در شهر تهران قطارهای سبک شهری LRT را گسترش دهیم.

گیل‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات راه اندازی LRT در دو منطقه تاریخی شهر تهران (مناطق 11 و 12) در حال انجام است تا بعد از ارائه به شورای شهر و تصویب آن، اجرایی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: