کد خبر: ۱۵۹۱۹۰
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
0
سيد محسن هاشمي گفت: در شرايط كنوني و با ركود حاكم بر بازار، ارايه سود سپرده يكساله با نرخ ۱۸ درصدي هم براي سپرده‌گذار، خوب بوده و سپرده‌ها از بانك ها خارج نمي‌شود
هاشمی: با كاهش نرخ سود، سپرده ها از بانك ها خارج نمی شودپول‌نیوز- مدير عامل بانك ايران زمين با اعلام موافقت خود داير بر كاهش مجدد نرخ سود بانكي گفت كه كاهش ۲ درصدي نرخ سود سپرده بانكي منجر به خروج سپرده ها از بانك ها نخواهد شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، سيد محسن هاشمي، قيمت تمام شده تجهيز منابع در بانك ها را همچنان بالا دانست و گفت كه باكاهش مجدد نرخ سود سپرده بانكي، قيمت تمام شده تجهيز منابع كاهش يافته و بانك ها با سهولت بيشتري تسهيلات را با نرخ مصوب بانك مركزي ارايه مي كند.

به گفته وي، كاهش نرخ سود بانكي بايد با يك منحني آرام صورت پذيرد تا منجر به خروج ناگهاني سپرده ها از بانك ها نشود.

هاشمي تاكيد كرد كه حتي با كاهش ۲ درصدي نرخ سود سپرده بانكي هم سپرده ها از بانكها خارج نخواهدشد و افزود كه در شرايط كنوني و با ركود حاكم بر بازار، ارايه سود سپرده يكساله با نرخ  ۱۸ درصدي هم براي سپرده گذار خوب بوده و سپرده ها از بانك ها خارج نمي شود.

وي، درباره حضور بانك هاي خارجي در ايران هم گفت كه حضور بانك هاي خارجي، در كشور به نفع سيستم بانكي بوده و افزود كه نبايد دائما سيستم بانكي خود را با خود مقايسه كند.

هاشمي تاكيد كرد كه سيستم بانكي، هم بايد رقباي  خوب را در كنار خود داشته باشد تا اين  امر منجر به ايجاد رقابت در سيستم بانكي كشور شود.

مديرعامل بانك ايران زمين در عين حال گفت كه حضور بانك هاي خارجي، منجر به آشنايي بيشتر  با توانمندي رقبا شده و در نهايت سيستم بانكي داخلي، خود را با رقباي توانمند خارجي مقايسه خواهد كرد.

وي با بيان اينكه، ركود حاكم بر اقتصاد، بر ميزان مطالبات معوق بانك ايران زمين افزوده است، تصريح كرد كه مطالبات معقول درحال افزايش بوده هر چند كه اين بانك وصولي از مشتريان را هم ادامه مي دهد.

به گفته هاشمي، با توجه به ركود حاكم بر بازار، مانده بانك ايران زمين رو به افزايش بوده و با وجود پيگيري وصول مطالبات اما در نهايت حجم مطالبات بانك هم روبه فزوني گذاشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: