کد خبر: ۱۶۱۰۸۹
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
0
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از آماده شدن متن قرارداد برای ساخت نیروگاه خورشیدی تا 100 مگاوات در تهران توسط آلمانی‌ها خبر داد و گفت: خرید تضمینی برق از آلمانی‌ها به ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان است.
پول‌نیوز- با اشاره به اینکه ژرمن‌ها قصد داشتند نخستین نیروگاه برق خورشیدی را در شرکت صنعتی شمس‌آباد به ظرفیت 50 مگاواتی احداث کنند، گفت: پس از مذاکرات صورت گرفته آلمانی‌ها اعلام آمادگی کردند که می‌توانند ظرفیت ساخت نیروگاه خورشیدی را به ظرفیت 100 مگاوات و حتی 200 مگاوات هم برسانند.

بربند با تأکید بر اینکه در قراردادی که با آلمان‌ها طی روزهای آتی به امضاء خواهد رسید خرید برق از نیروگاه خورشیدی به ازاء هر کیلووات ساعت 500 تومان خواهد بود گفت: قرار است این مبلغ بعد از 10 سال 30 درصد کاهش یابد اما به هر حال تا 10 سال خرید تضمینی برق هر کیلووات ساعت 500 تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ادامه داد: این اولین و بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است و مقرر شده تا آلمانی‌ها تا 20 سال نیز زمین را اجاره کنند.

به گفته وی، مقرر شده تا ‌آلمانی‌ها این نیروگاه خورشیدی را در طی 6 ماه بسازند اما چیزی که حائز اهمیت است این است که شرکت‌های سازنده تکنولوژی‌ ساخت را نیز وارد کشور خواهند کرد.

بربند اظهار داشت: ایران اسلامی از قابلیت ها و ظرفیت های مناسبی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی برخوردار است و نیاز به سرمایه گذاری در این زمینه بخصوص با عنایت به مسائل زیست محیطی به شدت احساس می شود.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده، تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه حداقل پنج درصد انرژی های نیروگاهی کشور باید از انرژی ها نو تامین شود.

بربند خاطرنشان کرد: از آنجا که در تهران و سطح استان، از فناوری های روز دنیا استفاده شده و امکان کنترل و مانیتورینگ وقایع وجود دارد، این شرکت علاقه مند به فعالیت در این خصوص در این خطه از ایران اسلامی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: هم اینک با همکاری مسئولان ذیربط استان، زمینی به مساحت افزون بر 150 هکتار در اطراف شهرک صنعتی شمس آباد انتخاب شده که فرآیند واگذاری آن به این شرکت از طریق فرمانداری تهران در دست پیگیری است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: