April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۸۴۸
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
0
پول‌نیوز - کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روزیکشنبه هشدار داد که بهای جهانی انرژی ممکن است سال ها درسطح پایین باقی بماند و از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مصرانه خواست بودجه هایشان را تنظیم کنند.

وی پس ازملاقات با وزیران و مقامات شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: به گمان ما، بهای نفت احتمالا در سطحی که سال ها در آن قرار دارد باقی خواهد ماند و در نتیجه تمام کشورها باید تا حدی متعهد به تنظیم مالی باشند.

وی گفت: صندوق بین المللی پول معتقد است که رشد اقتصادی در سراسر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از 2/3 درصد طی سال جاری به 7/2 درصد در سال 2016 تنزل خواهد یافت.

لاگارد افزود: درآمدهای صادراتی این کشورها به دلیل بهای پایین انرژی 275 میلیارد دلار کمتر از سال 2014 خواهد بود.

قیمت نفت از آغاز سال 2014 بیش از نصف کاهش یافته و در معاملات روز جمعه برای تحویل نفت در ماه دسامبر بشکه ای 42/47 دلار به فروش رفت.

به گفته لاگارد ، تنظیمات بودجه باید "کنترل شدید" بر هزینه ها بویژه در بخش دستمزدهای دولتی و تشویق رشد بخش خصوصی را شامل شود.

وی افزود: "میزان و فوریت" این تنظیم بودجه برای کشورهای سراسر شورای خلیج فارس متشکل از بحرین ، کویت ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی و امارات متحد عربی متفاوت خواهد بود.

قطر یکی از کشورهایی که مجبور به تنظیم بودجه است. میزبانی جام جهانی 2022 خرج زیادی طی سالهای اخیر روی دست این کشور گذاشته وعلی شریف العمادی وزیر دارایی قطر در همان کنفرانس تایید کرد که کشورش سال آینده با کسری بودجه روبرو خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: