کد خبر: ۱۶۱۹۴۸
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
0
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با اضافه شدن 60 میلیون تن دیگر، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا سال 1397 به 120 میلیون تن و تا سال 1404 به 180 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
پول‌نیوز - معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از زمان کاهش قیمت نفت تاکنون حدود 1.5 تریلیارد دلار از کشورهای تولید کننده به کشورهای مصرف کننده منتقل شده است. در این رابطه آمریکا در سال گذشته 80 میلیارد دلار سود کرد.

محمدحسن پیوندی در مراسم افتتاح نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در پسا تحریم با اشاره به شرایط سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی افزود: این صنعت ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد مقاومتی دارد و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سریعی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید 60 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در سال وجود دارد افزود: به دلایل مختلف، فقط 45 میلیون تن تولید صورت می گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با اضافه شدن 60 میلیون تن دیگر، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا سال 1397 به 120 میلیون تن و تا سال 1404 به 180 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بر شماری چالش های توسعه صنعت پتروشیمی، گفت: برنامه دولت چین برای تولید گاز از ذغال سنگ و افزایش تولید شیل گس در آمریکا از عواملی هستند که بر این صنعت تاثیرگذار خواهند بود.

وی با بیان اینکه ناامنی در خاورمیانه به عهنوان چالشی اساسی به شمار می رود افزود: ظهور پدیده هایی ماننده داعش سبب شده تا سرمایه گذاران خارجی به ایران به عنوان کشوری دارای ثبات توجه بیشتری داشته باشند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به کاهش قیمت نفت در یک سال اخیر گفت: کشور آمریکا 80 میلیارد دلار از کاهش قیمت نفت سود کرد و کشورهای اروپایی نیز سود قابل توجهی از این منبع به دست آوردند.

پیوندی ادامه داد: براساس گزارش آی.اچ.اف به دلیل کاهش قیمت نفت، حدود 1.5 تریلیارد دلار از کشورهای تولیدکننده به کشورهای مصرف کننده منتقل شده است.

وی همچنین گفت: ورود متانول تولیدی ایران به بازار در آینده به یکی از چالش های بازار محصولات پتروشیمی تبدیل خواهد شد و آن را متاثر خواهد کرد.

وی گفت: دوران تحریم سبب شد که بخش خصوصی گرایش زیادی به سمت احداث واحدهای متانول پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: پایین بودن نرخ خوراک و آماده بودن زیرساخت ها در عسلویه و وجود لیسانس های مختلف اروپایی پیش از دوران تحریم از عواملی بودند که سبب افزایش تولید متانول در ایران شدند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اکنون پنج میلیون تن متانول در کشور تولید می شود که حدود 300 هزار تن در داخل کشور مصرف و بقیه صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 19 میلیون تن طرح متانول با استفاده از لیسانس های چینی و اروپایی در دست اجراست.

پیوندی افزود: هفت لیسانس و دانش فنی اروپایی مربوط به متانول پیش از دوران تحریم وجود داشته که واحدهای مربوط به آن در حال ساخت است.

وی گفت: بزرگترین واحد تولید متانول جهان با ظرفیت 2 میلیون تن با استفاده لیسانس سوئد در جنوب کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پسا تحریم، شب گذشته (دوشنبه شب) در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: متانول ، پتروشیمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: