کد خبر: ۱۶۱۹۹۶
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
0
حضور گسترده شرکت های آب و برق در مناقصه های بین المللی و اخذ پروژه ها و داشتن توان رقابتی در این عرصه با کشورهای بزرگ دنیا نیز نشان دهنده روند توسعه ای این صنعت به رغم تحریم‌ها است.
پول‌نیوز- مدیرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو گفت: صنعت آب و برق کشور، 90 درصد صادرات بخش خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص داده است.

بهرام نظام الملکی در نشست تخصصی «حمایت از کسب و کار، توسعه صادرات صنعت برق» در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های وزارت نیرو و فعالان صنعت آب و برق کشور، این صنعت اکنون به 95 درصد خودکفایی در تامین نیازهای تجهیزاتی خود رسیده است.

این مسئول ادامه داد: حضور گسترده شرکت های آب و برق در مناقصه های بین المللی و اخذ پروژه ها و داشتن توان رقابتی در این عرصه با کشورهای بزرگ دنیا نیز نشاندهنده آن است که به رغم تحریم ها و موانع، این صنعت روند توسعه ای خود را به خوبی طی کرده است.

نظام الملکی با اشاره به سیاست ها و تاکیدات مسئولان کشور بر توسعه صادرات در مقوله اقتصاد مقاومتی، گفت: در دنیا کشورهایی پیوسته در حال رشد هستند که کارخانه های تولید آنها فعال و صادراتشان زیاد است، بنابراین در کشور نیز باید زیرساخت های بانکی، حمایتی و غیره توسط دولت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در این راستا، بخش خصوصی نیز باید همراه و همگام با دولت و مسؤولان خواهان توسعه صادرات باشد و در این مسیر برنامه ریزی کند.

گفتنی است سال گذشته 61 میلیارد دلار صادرات اعم از کالا، خدمات فنی و مهندسی و میعانات گازی به خارج از کشور صادر شد که در حوزه صادرات غیرنفتی از افزایش 20 درصدی نسبت به سال های گذشته برخوردار است.

پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور از یکشنبه (17آبان) با حضور 541 شرکت شامل 341 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

کره جنوبی، ترکیه، چین، آلمان، اسپانیا، هنگ کنگ، آمریکا، اسلوونی، هند، سوئد، جمهوری چک، سوئیس، ژاپن، کانادا، بلژیک، تایوان، اوکراین، هلند، فنلاند و امارات متحده عربی، کشورهای خارجی حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا 20 آبان پذیرای علاقه مندان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: