کد خبر: ۱۶۲۴۸۸
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
0
ثبت‌نام براي فروش اقساطي تندر ٩٠ در حالي انجام مي‌شود كه هم‌اكنون شركت سايپا با مشكل تاخير در تحويل تندر ٩٠‌هاي ثبت‌نام شده از قبل روبه‌رو است و هم‌اكنون تحويل تندر ٩٠ با موعد تحويل ارديبهشت ٩٤ در حال انجام است.
 پول‌نیوز- آمارها تا پایان روز چهارشنبه به عدد ٥٤ هزار خودرو و در روز پنجشنبه به عدد ٨٦ هزار خودرو رسید تا در نهایت در روز جمعه قفل ١٠٠ هزار تایی خودرو شکسته شود. شاید بتوان این آمار را کم‌سابقه‌ترین فروش خودرو در دنیا دانست.
 
بعد از پنج روز تمامي سهميه تعيين شده براي وام٢٥ ميليوني خودرو به اتمام رسيد. آمارها مي‌گويد ١١٠ هزار نفر براي خريد خودرو ثبت‌نام كرده‌اند و ٩١ هزارنفر بهاي ابتداي تكميل پرونده خريد خودرو را پرداخت كرده‌اند و رسما طبق وعده خودروسازان يك ماه پس از ثبت‌نام قطعي بايد خودروي مورد نظر خود را تحويل گرفته و بتوانند در خيابان‌هاي ايران تردد كنند.
 
براساس آماري كه اعلام شده است، آمار فروش اعتباري خودروهاي ايراني با تسهيلات ٢٥ ميليون توماني تقريبا ركورد همه فروش‌هاي خودرو در دنيا را شكسته است؛ در حالي كه در كشورهاي پيشرفته، تسهيلاتي بسيار به‌صرفه‌تر از اين هم بازار خودرو را تكان نمي‌دهد! البته بازار خودروهاي دست دوم در روزهايي كه اين طرح دولتي اجرا شد كاملا به حالت كما رفت تا بازار خودرو نخستين واكنش‌هاي خود را به اين طرح دولتي نشان دهد.
 
به اين ترتيب كمپيني كه تحت عنوان نخريدن خودروي صفر كيلومتر به راه افتاد، ديگر به تاريخ پيوسته و با فروش ٢٥ هزار خودرو در هر روز ديگر نشاني از حيات ندارد. آمارها تا پايان روز چهارشنبه به عدد ٥٤ هزار خودرو و در روز پنجشنبه به عدد ٨٦ هزار خودرو رسيد تا در نهايت در روز جمعه قفل ١٠٠ هزار تايي خودرو شكسته شود. شايد بتوان اين آمار را كم‌سابقه‌ترين فروش خودرو در دنيا دانست.

به عنوان مثال در ١٠ ماه ابتدايي سال جاري ميلادي، پرفروش‌ترين خودروي دنيا فورد فيستا بوده است. در اين مدت بيش از ٨٠ هزار دستگاه از اين خودرو در كل جهان به فروش رسيده است. اين در حالي است كه به واسطه طرح فروش اقساطي، خودروي پرايد تنها در چهار روز به فروش ٢٠ هزار دستگاه رسيده است.
 
براساس گزارش وزارت صنعت پس از تنها ٤ روز از آغاز طرح خريد خودرو با تسهيلات ٢٥ ميليون توماني، تا ظهر پنجشنبه ٨٦ هزار و ٤٠٠ خودرو ثبت‌نام شده است، اين در حالي است كه آمارهاي خودروسازان حاكي از ثبت‌نام بيش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بي‌مشتري در پاركينگ خودروسازان است. پس از گذشت تنها ٤ روز از آغاز طرح خريد خودرو با تسهيلات ٢٥ ميليون توماني، تا ظهر پنجشنبه ٨٦ هزار و ٤٠٠ خودرو ثبت‌نام شده است.
 
اين گزارش حاكي است در اين مدت ٤٧ هزار و ٧٣٠ دستگاه خودرو از گروه صنعتي ايران خودرو و ٣٨ هزار و ٦٠٠ خودرو متعلق به گروه خودروسازي سايپا بوده است.

بنابراين گزارش، بيشترين ثبت‌نام متعلق به پرايد با ٢٠ هزار دستگاه و پژو ٤٠٥ با ١٦ هزار دستگاه بوده است. براساس اعلام خودروسازان فروش خودرو در اين قالب در روز جمعه نيز ادامه داشته است.
 
وزارت صنعت اعلام كرد در هفته آينده آمار دقيق‌تري از نوع خودروهاي ثبت‌نامي، ارزش ريالي و ديگر اطلاعات مربوط به اين طرح منتشر مي‌شود. اين در حالي است كه خودروسازان براي تكميل سبد عرضه خود محصولاتي چون تندر ٩٠ آن هم با تقاضاي بالا را در طرح گنجانده‌اند كه تعهدات قبلي خودروسازان براي فروش هنوز اجرايي نشده است و مشخص نيست دو خودروساز بزرگ چگونه مي‌خواهند در طرح فروش فوري كه البته مهلت تحويل در آن از يك ماه به دو ماه افزايش يافته، عمل كنند. هم‌اكنون ايران خودرو روزانه ١٠٠٠ دستگاه و سايپا ٨٠٠ دستگاه انواع محصول خود را توليد مي‌كنند.
 
در اين ميان گويا خودروسازان كه فروش خوبي داشته‌اند بنا را بر اين گذاشته‌اند تا بر تعداد فروش خود بيفزايند و اين‌بار به جاي وعده يك ماهه وعده تحويل ٦ ماهه بدهند به اين ترتيب در سومين روز اجراي طرح فروش خودرو با تسهيلات بانكي، فروش تندر ۹۰ پارس خودرو با تحويل ۳۰ روزه به اتمام رسيد و در قراردادهاي جديد، زمان تحويل اين خودرو ۶۰ روز تعيين مي‌شود.

در سومين روز اجراي طرح فروش خودرو با تسهيلات بانكي در قالب بسته خروج از ركود، مدت زمان تحويل تندر ٩٠ از ٣٠ روز به ٦٠ روز تغيير كرده است. قرار بود تحويل خودرو در قالب بسته خروج از ركود به صورت فوري انجام شود كه حالا اين مدت زمان به ٦٠ روز افزايش يافته است.

ثبت‌نام براي فروش اقساطي تندر ٩٠ در حالي انجام مي‌شود كه هم‌اكنون شركت سايپا با مشكل تاخير در تحويل تندر ٩٠‌هاي ثبت‌نام شده از قبل روبه‌رو است و هم‌اكنون تحويل تندر ٩٠ با موعد تحويل ارديبهشت ٩٤ در حال انجام است.
 
اين مساله احتمال تاخير در تحويل به موقع خودروهاي ثبت‌نام شده در طرح جديد دولت را نيز ايجاد مي‌كند. به نظر مي‌رسد خودروسازان براي اينكه سبد كاملي از محصولات‌شان را ارايه كنند اقدام به ثبت‌نام براي فروش اكثر خودروهاي خود كرده‌اند تا اين بحث هم مطرح نشود كه طرح خروج از ركود با هدف خالي كردن خودروهاي انبار شده در پاركينگ خودروسازان اجرايي شده است.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: