کد خبر: ۱۶۳۹۰۷
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
0
جایگاه ایران در این مجمع فرصت خیلی خوبی را برای بهره‌برداری‌های اقتصادی، منطقه‌ای، سیاسی و بین‌المللی به وجود آورده است.
پول‌نیوز- رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: گاز می‌تواند وابستگی بسیاری از کشورهای جهان به جمهوری اسلامی را برای همیشه تضمین کند.

علی مروی در گفت و گو با ایسنا گفت: کشوری که به هر طریق از گاز استفاده کرد دیگر نمی‌تواند این منبع مهم انرژی را به روی خود قطع کند. بنابراین کشورهای خریدار گاز ایران به شکلی وابسته‌ی سیاسی و اقتصادی ایران می‌شوند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس افزود: ایران که رتبه‌ی برتر تولید گاز جهان را در اختیار دارد می‌تواند از این ظرفیت خدادادی چه در حوزه‌ی صدور گاز خام و چه در حوزه تولید فرآوردهای گازی نهایت بهره را ببرد.

به گفته‌ی مروی، هدف از تشکیل مجمع کشورهای دارندگان گاز تامین منافع کشورهای صادرکننده است.

وی افزود: جایگاه ایران در این مجمع فرصت خیلی خوبی را برای بهره‌برداری‌های اقتصادی، منطقه‌ای، سیاسی و بین‌المللی به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از کشورهای دارنده‌ی گاز جهان خواست با یکدیگر متحد و هماهنگ شوند، اطلاعات یکدیگر را داشته باشند و وضعیت مصرف، تولید و بازار گاز جهان را کنترل کنند تا بتوانند از این طریق برای تامین منافعشان بهترین استفاده را ببرند.
برچسب ها: گاز ، وابستگی ، اقتصادی ، سیاسی ، کشور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: