April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۳۴۵
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
0
وزیر نفت هند گفت که دولتش با جذب سرمایه گذاری خارجی در نظر دارد انرژی را با قیمت مناسب دراختیار همه افراد قرار دهد.
پول‌نیوز - وزیر نفت هند گفت: ما با شفاف سازی قوانین درصدد جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش نفت و گاز و انرژی هستیم.

دهارامندرا پرادهان در همایش چشم اندازی انرژی در دهلی نو اظهار کرد دولت با جذب سرمایه گذاری خارجی در نظر دارد انرژی را با قیمت مناسب دراختیار همه افراد قرار دهد.

وی گفت : ما قصد داریم با اجرای سیاست ها ، دستورالعمل ها و مداخله های مناسب، بخش نفت و گاز را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذاب کنیم.باتوجه به رشد اقتصادی سریع هند، مصرف سرانه انرژی در کشور پایین اما رشد شهرنشینی و طبقه متوسط، میزان تقاضای انرژی را افزایش می دهد.

وی بااشاره به گزارش امسال آژانس بین المللی انرژی افزود : براساس این گزارش تا سال 2040 میزان تقاضای انرژی هند نزدیک به ایالات متحده امریکا می شود و حتی فراتر می رود. با این حال، تقاضای سرانه 40 درصد پایین تر از متوسط جهانی می ماند.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی،هند باید 2.8 میلیارد دلار برای پروژه های بخش انرژی خود سرمایه گذاری کند و تا سال 2040 هند حدود 90 درصد از انرژی خود را وارد می کند.
وزیر نفت هند گفت که نظر نخست وزیر بر این است که نیازمندی هند به واردات برای نیازهای داخلی انرژی در 6 تا 7 سال آینده تا 10 درصد کاهش یابد.

وی افزود: هند تدابیر جدیدی در راستای اجرای برنامه «هند پاک» در دست اجرا دارد که استفاده از سی.ان.جی. به عنوان سوخت خودروها و گاز پخت و پز در شهرها از این جمله است.

پرادهان گفت که در راستای توسعه پایدار، ما اهداف خود را برای قابلیت اضافی انرژی ارتقا داده ایم و تا سال 2021-22 به میزان 175 گیگاوات ظرفیت جدید ایجاد می کنیم که به کاهش سالانه 326 میلیون تن دی اکسید کربن منجر می شود.

هند اعلام کرده که در نظر دارد میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2030 به 33 تا 35 درصد نسبت به سال 2005 کاهش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: