April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۲۶۶
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
0
میری با بیان این‌که به طور دقیق از 176 بیمار مشکوک به آنفلوآنزای H1N1 نمونه‌گیری شده است، گفت: تاکید می‌شود که تنها 22 مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شد و متأسفانه چهار نفر در ارتباط با این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
پول‌نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا کنون 456 نفر در ارتباط با آنفلوآنزا به مراکز درمانی و بیمارستانی استان مراجعه کرده‌اند که پس از نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌های لازم، مشخص شد تنها 22 مورد مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 شده‌اند.

محمودرضا میری دیشب در نشست خبری در معاونت بهداشتی این دانشگاه، اظهار کرد: تا کنون 456 نفر در ارتباط با بیماری انفلوآنزا H1N1 به مراکز درمانی و بیمارستانی استان مراجعه کرده‌اند که از این میان 206 نفر به واسطه داشتن علائم این بیماری بستری شدند اما پس از نمونه‌گیری و انجام آزمایش از این افراد تنها 22 مورد مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 مشاهده شد.

وی با بیان این‌که به طور دقیق از 176 بیمار مشکوک به آنفلوآنزای H1N1 نمونه‌گیری شده است، گفت: تاکید می‌شود که تنها 22 مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شد و متأسفانه چهار نفر در ارتباط با این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مهم‌ترین اقدام مقابله‌ای با بیماری‌های واگیردار از جمله بیماری‌های فصلی را پیشگیری عنوان کرد و گفت: به مردم سیستان‌و‌بلوچستان اطمینان می‌دهم که اگر مسائل مراقبتی بهداشتی را رعایت کنند هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چرا که این بیماری با راهکارهای ساده‌ای همچون شستن دست با آب و صابون، گرفتن دستمال هنگام عطسه و سرفه جلوی بینی و دهان به راحتی قابل کنترل است.

میری با اشاره بر این‌که روش صحیح زندگی، انسان را در مقابل بیمارهای واگیردار حفظ می‌کند، در ادامه از مردم خواست تا در صورت بروز علائم مهم از جمله تب بالا، سرفه، تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: از آنجا که بیماری آنفلوانزا در محیط‌های تجمعی شیوع می‌یابد، مردم از مراجعه بی‌مورد به محیط‌های شلوغ از جمله بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که مسائل سلامت مردم شوخی‌بردار نیست، افزود: هدف ما از اطلاع‌رسانی، ارتقاء سواد سلامت است و ارتقای سواد سلامت کار اصحاب رسانه است، در واقع اگر اطلاع‌رسانی با تکیه بر اصول علمی قرار گیرد این هدف به دست می‌آید.

او افزود: در شرایط موجود تعطیلی مدارس را توصیه نکرده‌ایم، در جلسه با مدیران و معاونان سازمان آموزش و پرورش مطرح کرده‌ایم چنان‌که محصلی یکی از علائم مربوط به آنفلوانزا را داشته باشد در خانه استراحت کند و از مصرف مایعات گرم و میوه‌ها به خصوص مرکبات غفلت نکند.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ مردم نظیر شستن دست‌ها با آب و صابون، گرفتن دستمال جلوی بینی و دهان به هنگام سرفه و عطسه و پرهیز از دست دادن و بوسیدن است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: