کد خبر: ۱۶۵۴۶۱
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
0
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار فوت شدگان مبتلا به آنفلوانزا طی سال گذشته را ۸۶ نفر دانست و گفت: شیوع این بیماری امری طبیعی است.
پول‌نیوز- علی اکبر سیاری صبح پنجشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار کرد: سلامتی به معنای برخورداری از رفاه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده و همه مسائل به نوعی با سلامت در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم از سه ناحیه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و آسیب‌ها در معرض خطر است، افزود: این وزارتخانه با استراتژی‌های مشارکت مردم، همکاری بین بخشی، عدالت، استفاده از تجهیزات و امکانات و تکنولوژی مناسب و ارزان انجام وظیفه می‌کند.

سیاری گفت: بدون حضور و مشارکت پذیری مردم برای صیانت از سلامت خود نمی‌توانیم در این حوزه موفق باشیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دولت باید اطمینان پیدا کند که همه مردم به خدمات دسترسی دارند و از آن‌ها بهره مند می‌شوند و بر همین اساس طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شد.

وی همکاری بین بخشی در امر سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: ۲۰ درصد عوامل مربوط به سلامت در حوزه پزشکی، ۸۰ تا ۸۵ درصد خارج از پزشکی و ۵۰ درصد آن در حوزه اجتماعی است.

سیاری در ادامه افزود: وزارت بهداشت در راستای سلامت مردم خدمات بسیار ارزنده ای را انجام داده و تمهیدات زیادی را در این زمینه اندیشیده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: در فصل سرما هر ساله با این پدیده و بیماری مواجه می‌شویم حال ممکن است در یک استان شدیدتر یا خفیف تر باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز این مشکل را در تبریز داشتیم و در سال ۸۸ نیز در رفسنجان هشت نفر فوت کردند.

سیاری با تاکید بر این امر که عفونت‌های حاد تنفسی سالانه در کشور و دنیا در فصل زمستان بروز پیدا می‌کند، گفت: شیوع آنفلوانزا یک اتفاق غیر منتظره نبود و به لحاظ دارو و واکسن و آمادگی پرسنل و آموزش‌ها به خوبی کنترل شد و همگی در این امر مشارکت کردند.

وی افزود: این بیماری در شهر وجود دارد و امکان دارد با توجه به بالارفتن سردی هوا افزایش یابد.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تابستان سال جاری نگران شیوع ویروس کرونا بود چرا که ۶۴ هزار نفر زائر ایرانی در مکه حضور داشتند و در این رابطه به افراد آموزش‌های لازم داده شد اما پس از وقوع حادثه منا نگرانی‌های جدیدی برای ما ایجاد شد که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: این وزارتخانه برای تأمین سلامت زائران اربعین نیز برنامه ریزی‌های مناسبی انجام داد و آموزش و آگاهی رسانی یکی از ارکان مهم پیشگیری در امر سلامت جامعه است.

سیاری با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۶ نفر بر اثر این بیماری در کشور فوت کردند، گفت: امسال رسانه‌ها مسئله را خیلی بزرگ جلوه دادند که البته از یک جهت خوب است اما از یک جهت ایجاد استرس و اضطراب می‌کند و خانواده‌ها و افراد را نگران می‌کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: آنفلوآنزا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: