April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۰۴۰
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
0
موسوی بهار با بیان اینکه موج این بیماری به شدت در استان فروکش کرده است اضافه کرد: تا زمانی که شهروندان خود مراقبتی های لازم را داشته باشند نگرانی وجود ندارد.
پول‌نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اکنون 20 بیمار بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان های استان و دو نفر نیز در آی سی یو بستری هستند.

دکتر حبیب الله موسوی بهار روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: وضعیت عمومی این 20 بیمار خوب بوده و هم اکنون تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 120 بیمار بر اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان های استان بستری و پس از دریافت خدمات درمانی و بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تعداد خیلی زیادی از افراد مبتلا که پیش از شدت یافتن بیماری مراجعه کرده بودند نیز پس از دریافت خدمات به صورت سرپایی مداوا شدند.

موسوی بهار با بیان اینکه موج این بیماری به شدت در استان فروکش کرده است اضافه کرد: تا زمانی که شهروندان خود مراقبتی های لازم را داشته باشند نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افراد با داشتن هر گونه علائم مربوط به آنفلوآنزا از جمله تب و لرز متوسط تا بالا، دردهای عضلانی و استخوانی از جمله کمردرد، درد چشم و گلودرد، سرفه های خشک، آبریزش از بینی، سردرد، ضعف، خستگی و کوفتگی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر موسوی بهار ادامه داد: رعایت رفتارهای بهداشتی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا حرف اول را می زند و امیدواریم افراد با رعایت مسائل اولیه بهداشتی مانع از بروز شکل های وخیم تر این بیماری شوند.

وی اضافه کرد: همواره در پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شست و شوی مداوم دست ها، روبوسی نکردن و دست ندادن با یکدیگر توصیه می شود.

وی بر شست وشوی مداوم دست‎ها با آب و صابون حداقل به مدت 20 ثانیه تاکید کرد و رعایت آداب تنفسی شامل استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه و قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس قرار دادن آن در سطل زباله را در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر دانست.

وی با تاکید بر رعایت فاصله حداقل یک متری با کسانی که علایم این بیماری را دارند عنوان کرد: افراد با علایم سرماخوردگی نیاز به مراجعه به بیمارستان ها ندارند و کافی است در منزل استراحت کنند و در صورت شدت گرفتن بیماری، لازم است به مرکز درمانی مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آنفلوآنزا ، همدان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: