April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۲۲۶
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
0
سالانه بیش از دو میلیارد دلار خشکبار از ایران به بیش از ۵۰ کشور جهان اعم از آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ و ... صادر می‌شود.
صادرات سالانه بیش از 2 میلیارد دلار خشکبار ایرانیپول‌نیوز- در کشورمان سالانه حدود 200 هزار تن پسته، 160 هزار تن کشمش، 150 هزار تن مغز گردو، یک میلیون و 200 هزار تن خرما، 35 تن انجیر، 50 هزار تن بادام درختی، 330 تن لوبیا، 90 هزار تن عدس، 300 هزار تن نخود و 270 تن زعفران تولید می شود.

شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه‌ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید و به لحاظ پیشینه سنتی، برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر، پسته، گردو، بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده ای در بازار داخل و خارج ایجاد کرده است.

صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهای مانند پسته (رتبه دو تولید جهان ) خرما (رتبه دو تولید جهان)، بادام ( چهارمین تولیدکننده جهان)، گردو (سومین تولیدکننده جهان)، کشمش ( چهارمین تولیدکننده جهان) و فندق (پنجمین تولیدکننده جهان) در بازارهای جهانی شناخته شده است اما به رغم پیشینه این صنعت و مبادلات گسترده جهانی آن طی سال های گذشته نمایشگاهی در خور آن برگزار نشده بود.

در این راستا، سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته از تاریخ 12 تا 15 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه، علاوه بر عرضه و ارائه انواع خشکبار و آجیل و میوه های خشک، نوین ترین دستگاه ها، تجهیزات و صنایع مختلف مربوط به فرآوری و بسته‌بندی‌های صادراتی خشکبار نیز به نمایش گذاشته می شود.

در این نمایشگاه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آجیل و خشکبار، شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی خشکبار، واحدها و کارگاه های پوستگیری، بو دادن، شرکت های پاستوریزه کردن خشکبار، واحدهای درجه بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک و عناب، زعفران، چای و قهوه، ادویه و چاشنی و واحد های تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم نوین‌ترین و جدیدترین صنایع، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات ، خشکبار ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: