کد خبر: ۱۶۸۲۱۳
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
0
انجام تعمیرات فصلی در برخی پالایشگاه های فعال در آسیا که باعث کاهش عرضه بنزین در این ناحیه شده ، کم شدن تاثیر کاهش قیمت نفت خام دوبی در افت سطح بهای این فرآورده سبک نفتی نسبت به هفته های قبل شد.
پول‌نیوز- قیمت بنزین و انواع فرآورده های نفتی در بازارهای جهانی به دنبال کاهش بهای نفت خام، در هفته منتهی به ٢٥ دسامبر (چهارم دیماه ) تنزل یافت.

روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز که از هفته های گذشته آغاز شده ،همچنان ادامه داشته و باعث افت ارزش فرآورده های تولیدی شد.

بر اساس گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٥ دسامبر (چهارم دی ماه) با دو دلار و یک سنت کاهش به ٥١ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه رسید.

انجام تعمیرات فصلی در برخی پالایشگاه های فعال در آسیا که باعث کاهش عرضه بنزین در این ناحیه شده ، کم شدن تاثیر کاهش قیمت نفت خام دوبی در افت سطح بهای این فرآورده سبک نفتی نسبت به هفته های قبل شد.

قیمت گازوییل در بازار سنگاپور برخلاف هفته گذشته که بیش از پنج دلار کاهش داشت ، در هفته مورد بررسی اندکی افت پیدا کرد و با ٩ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٢٨ سنت برای هر بشکه رسید.

افزایش تقاضا برای این فرآورده نفتی و تعمیرات فصلی، باعث افزایش قیمت این فرآورده نفتی شده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢٤ دلار و ١٥ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٣٩ سنت کاهش نشان می دهد.

عرضه مازاد این فرآورده نفتی با ورود چندین محموله نفت کوره از آمریکا به آسیا یکی از دلایل این کاهش اعلام شد.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٦٤ سنت کاهش به ٥٠ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٦٠ سنت کاهش یافت و به ٥٦ دلار و ١٤سنت به ازای هر بشکه رسید.

براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که امروز(دوشنبه) منتشر شد، هر بشکه سبد نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 31 دلار و 26 سنت خرید و فروش شد که نسبت به روز پیش از آن 0.9 درصد کاهش داشت.

قیمت نفت این سازمان چهارشنبه گذشته 31 دلار 54 سنت بود. بهای نفت اوپک 28 دسامبر (هفتم دی) به کمترین سطح آن از ششم آوریل 2004 کاهش پیدا کرده بود.

پنجشنبه گذشته، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس این کشور با 1.28 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به بهای 37 دلار و چهار سنت معامله شد و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز در بازار لندن با 2.25 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به بهای 37 دلار و 28 سنت به فروش رسید.

قیمت های نفت در سال میلادی گذشته بیش از 30 درصد کاهش پیدا کردند.

امروز (دوشنبه)، در پی بالا گرفتن تنش در خاورمیانه به دنبال اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه در عربستان سعودی، قیمت های نفت اندکی افزایش یافت.

به نظر کارشناسان، تاثیر اختلافات سیاسی بر افزایش قیمت های نفت موقتی است و در روزهای آینده دوباره روند نزولی قیمت ها آغاز می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: