کد خبر: ۱۶۸۳۱۷
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
0
علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی همراه با آب ریزش بینی، تب، سردرد، دردهای عضلانی و اسکلتی است و فرد سه تا چهار روز به استراحت در منزل نیاز پیدا می کند.
آنفلوانزا در یزد جان 7 نفر را گرفتپول‌نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امسال 107 نفر در این استان به آنفلوانزا H1N1 مبتلا شدند که هفت نفر آنان جان خود را از دست دادند.
 
محمدحسن لطفی در گفت وگو یی افزود: فوت شدگان دارای بیماری های زمینه ای همچون ریوی، تنفسی و قلبی و برخی نیز سالمند بودند.

وی اظهارکرد: تعدادی از مبتلایان به آنفلوانزا H1N1 زنان باردار بودند که با اقدام های بهنگام درمانی بهبود یافتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه درصد مرگ افراد مبتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال های قبل تفاوت معناداری ندارد؛ گفت: استان یزد نسبت به دیگر استان ها در زمینه این بیماری در وضعیت متوسط قرار دارد.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، خاطرنشان کرد: علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی همراه با آب ریزش بینی، تب، سردرد، دردهای عضلانی و اسکلتی است و فرد سه تا چهار روز به استراحت در منزل نیاز پیدا می کند.

لطفی افزود: بیماران از ماسک برای جلوگیری از خروج ترشحات آلوده تنفسی که موجب انتقال به دیگران می شود، استفاده کنند.

وی توصیه کرد افراد سالم از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن مبتلایان به این بیماری خودداری کنند و حداقل یک تا 1.5 متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه نقش موثری دارد، بیمارستان های دانشگاه آمادگی کامل دارند در مواردی که نیاز به مراقبت های ویژه و استفاده از خدمات تخصصی باشد وارد عمل شوند.

آنفلوانزا یک بیماری تنفسی ویروسی است که به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: