April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۳۹۴
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
0
نوربخش: یک برنامه در صورتی می تواند به سازمان کمک کند که به خوبی طراحی، تدوین، تصویب و مستقر شود و امروز می توانیم بگوییم که برای اداره سازمان برنامه و نقشه راه داریم. دکتر نوربخش تصریح کرد: برنامه و بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعیبراساس برنامه راهبردی تدوین و اجرا خواهد شد.
پول‌نیوز- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درمراسم افتتاح همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی که تحت عنوان" سازمان تامین اجتماعی، عملکرد، برنامه ها و رویکرد " برگزار شد، گفت: برنامه و بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعی بر اساس برنامه راهبردی تدوین و اجرا می شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر سیدتقی نوربخش هدف از برگزاری این همایش را مرور عملکرد سازمان تامین اجتماعی و بررسی برنامه های آتی این سازمان دانست و اظهار داشت: خرسندیم در سازمانی فعالیت می کنیم که خدماتش متوجه نیروهای مولد امروز و دیروز کشور است. کشوری که امنیت، استقلال و پایداری آن به دلیل ایثارگری شهیدان است.

وی با تقدیر از زحمات مستمر و تلاش های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور افزود: شما در شرایط دشوار اقتصادی دولت تدبیر و امید که به دلیل ایستادگی برای اصول و ارزشها بوده است فعالیت می کنید. شرایطی که به دلیل ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان و حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشور تحمیل شد.

وی گفت: خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری و تدبیر ریاست محترم جمهوری و دولت تدبیر و امید،طی روزهای آینده فشارهای اقتصادی به پایان خواهد رسید.

دکتر نوربخش با بیان اینکه شرایط سازمان تأمین اجتماعی متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، افزود : دولت تدبیر و امید در سال گذشته هفتصد و شصت میلیارد تومان از محل هدفمند سازی یارانه ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد که این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاد و طی سه سال قبل از آن تنها صد و بیست میلیارد تومان به این سازمان پرداخت شده بود.

دکتر نوربخش با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم تعهدات سازمان را در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران عزیز به موقع انجام دهیم، گفت: به دلیل ایجاد زیرساختها و اعتمادسازی بین جامعه و اطلاع رسانی صحیح و برنامه ریزی های تدبیر شده توانستیم تمامی تعهدات این سازمان را در سالجاری به موقع انجام دهیم.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه اگر در یک سازمان برنامه وجود نداشته باشدآن سازمان دچار روزمرگی می شود، اظهار داشت: برنامه راهبردی سازمان که از افتخارات و دستاوردهای قابل توجهسازمان است، ثمره یک سال و نیم فعالیت و تلاش بوده و سازمانی با این گستره فعالیت نمی تواند فاقد برنامه باشد.

وی ادامه داد: یک برنامه در صورتی می تواند به سازمان کمک کند که به خوبی طراحی، تدوین، تصویب و مستقر شود و امروز می توانیم بگوییم که برای اداره سازمان برنامه و نقشه راه داریم.
دکتر نوربخش تصریح کرد: برنامه و بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعیبراساس برنامه راهبردی تدوین و اجرا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به فرمایشات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه مهمترین برنامه دولت در بعد داخلی طرح تحول سلامت است اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی تمام همت خود را برای موفقیت این طرح به کار بسته است.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه 30 درصد هزینه داروها در سازمان تأمین اجتماعی مربوط به 21 قلم دارو است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با محوریتی که ایجاد می کند مسئول کمیته کنترل هزینه هاست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ،گفت: با تدابیری که انجام شده قرارداد 4جانبه بین وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه انجام شد که در روزهای آینده عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر نظام مدیریت بیمارستانهای سازمان مورد توجه خواهد بود گفت: بیمارستانهایی که در آینده راه اندازی می شوند نیز به صورت هیأت مدیره ای و خرید خدمت اداره می شود و بیمارستانهای موجود نیز به مرور در همین مسیر قرار خواهند گرفت.

دکتر نوربخش با اشاره به توصیه رئیس جمهور مبنی بر اینکه منابع بخش درمان از نظر ساختاری باید جدا از سایر منابع سازمان باشد، گفت: این اتفاق در بودجه سال 95 پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بخش بیمه ای نیز که 96 درصد منابع سازمان را شامل می شود اقدام بسیار بزرگ و حرکتی مجاهدانه صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تجهیز منابع و اجرای به موقع تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران به خوبی انجام شده است و صرفه جویی های بسیار خوبی صورت گرفته و رفع همپوشانی و حذف پرداخت های غیرحق در این بخش، موضوع بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی از معاونت های محذوف در سالهای گذشته بود؛ به احیای این معاونت در دوران مدیریت خود اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت های فرهنگی سازمان در این حوزه قرار دارد و ما امروز در بهترین شرایط تعامل با شرکای اجتماعی هستیم.

دکتر نوربخش افزود: تعامل سازنده و مناسب با شرکای اجتماعی سازمان دستاورد بزرگی است که باعث اطمینان شرکای اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: مباحث تأمین اجتماعی از سال آینده در کتب درسی و دانشگاهی گنجانده خواهد شد. وقتی سازمان برنامه داشته باشد زیرساخت ها و برنامه های اجرایی را همزمان پیگیری می کند که در حال حاضر این اتفاق در سازمان انجام گرفته است.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات اموال سازمان را به خوبی حفظ کرده ایم،گفت: در دو سال اخیر هیچ سرمایه ای از سازمان فروخته نشده و در عین حال پروژه های عمرانی اجرا شده و دست اجرا هست.

وی درخصوص بودجه و تشکیلات سازمان اظهار داشت: در این خصوص زحمات بسیاری کشیده شده که امیدواریم در سال آینده این زحمات به نتیجه برسد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی  به بحث انتخابات اخیر خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: پرچم سازمان در بحث انتخابات سفید است و مدیران سازمان حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند.

وی به قانونمداری، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی به عنوان چهار اصل مهم در سازمان اشاره کرد و افزود:طی دو سال اخیر در دیوان عدالت اداری، سازمان تأمین اجتماعی از جمله دستگاه هایی است که با کمترین شکایت مواجه بوده است .

دکتر نوربخش تصریح کرد: اعتمادسازی با دستگاههای نظارتی به صورت ویژه انجام شده و در این رابطه به نتایج خوبی رسیده ایم. همچنین با مجلس شورای اسلامی نیز تعامل سازنده ای داریم.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی است که همیشه مورد نقد است و ما موظفیم پاسخگو باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: