کد خبر: ۱۶۹۹۳۲
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
0
پول‌نیوز - یک کارشناس حوزه نفت و گاز قزاقستان گفت: با کاهش قیمت نفت و لغو تحریم‌های ایران، سهم قزاقستان از بازارهای جهانی نفت کاهش خواهد یافت.

سرگئی اسمیرنوف، کارشناس حوزه نفت و گاز قزاقستان گفت: علاوه‌ بر کاهش قیمت نفت، لغو تحریم‌های ایران نیز عاملی تأثیرگذار بر کاهش سهم قزاقستان در بازار نفت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عواملی نظیر کاهش قیمت نفت، ورود ایران به بازارهای جهانی برای قزاقستان که تأمین‌کننده اصلی بازار اروپا و چین است، سبب کاهش سهم ما از بازارهای جهانی خواهد شد، بخصوص اینکه عربستان نیز در اوضاع پیش رو سعی خواهد نمود از قافله عقب نماند.

این کار‌شناس در ادامه گفت: برای افزایش صادرات، ایران نیاز به زمان دارد و به منظور افزایش تولید، نیاز به سرمایه‌گذاری نیز است که این پروسه هم زمان‌بر خواهد بود.

قزاقستان سالانه بیش از 80 میلیون تن نفت تولید که از این میزان بیش از 60 میلیون تن آن را صادر می‌کند.

از سوی دیگر، دولت قزاقستان در حال کار بر روی یک برنامه استراتژیک تا سال 2020 است زیرا مصرف داخلی این کشور ممکن است 5-4 میلیون تن افزایش یابد.

این مسئله در حالی است که چندی پیش وزیر نفت قزاقستان گفته بود: با برداشته شدن تحریم‌های ایران، «آستانه» از منافع ایجاد یک مسیر صادارت نفت به بندر نکا در ایران از طریق بندر آکتائو در سواحل دریای خزر بهره‌مند خواهد شد.

برچسب ها: قزاقستان ، نفت ، سهم بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: