پول‌نیوز- یک مجرم مهم اقتصادی با نام «ب . ب» با همکاری اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه و پلیس اینترپل ناجا اخیرا از کشور امارات به ایران استرداد شد.

وی که به اتهام اختلاس از حسابهای شرکتهای دولتی به دستور مراجع قضائی استان آذربایجان شرقی (تبریز)، دارای اعلان قرمز بین المللی بود بهمن ماه با همکاری مقامات دولت امارات عربی متحده از مرز فرودگاه بین المللی امام خمینی به کشور بازگردانده شد.

مقامات اماراتی در سال ۱۳۹۲ با استرداد وی به ایران موافقت کرده بودند اما به دلیل محکومیت دیگری که در آن کشور داشت استرداد وی به تعویق افتاد.

متهم که ابتدا به جمهوری نخجوان و از آنجا به کشور امارات گریخته بود بلافاصله پس از استرداد در اختیار دادسرای تبریز قرار گرفت. همکاری نزدیک اینترپل تهران و ابوظبی سبب شد که از ابتدای سال جاری تا کنون چهار مجرم مهم اقتصادی به کشورمان مسترد شوند.

همکاری های قضائی دو کشور پس از امضای سه سند همکاری دو جانبه که در سال ۱۳۸۸ امضا شد بهبود یافته است.=
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
رضا صبور
Iran, Islamic Republic of
09:57 - 1394/11/15
تا کی اسامی این دزد ها را به اختصار میبرید ... یکی با کوچکترین جرم اسم و تصاویرش در تمام سایتها و تلویزیون و غیره پخش میشه ..... یکی هم با دزدی های بزرگ نه اسمی نه تصویری .... بعد شماها همش دم از مطبوعات روشنگر و این مزخرفات میزنید
امین
Iran, Islamic Republic of
15:42 - 1394/11/15
بنده از پرونده ایشان اطلاع کامل دارم و جرم او به تشخیص قاضی محترم صرفا خیانت در امانت بوده و به حبس متناسب محکوم شده و پرونده مختومه است که حتی خود شاکی هم به آن اعتراض نکرده و پذیرفته است و حالا این خبرهای اختلاص و جعل و ...از کجا آمده نمیدانم و جهت اطلاع ، شاکی او یک شرکت خصوصی است نه شرکتهای دولتی پس در حفظ آبرو کوشا باشیم کما اینکه او حالا به تقاضای انتقال خود به ایران آورده شده جهت گشودن پرونده دفاعیه علیه اتهام وارده .مراقب باشید خبرگزاریها و مردم از خدا بی خبر گرفتار اعاده حیثیت او نشوند و این مطلب کاملا مستند بوده و در پرونده او به صراحت آمده است
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: