مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد:
کد خبر: ۱۷۱۹۹۰
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
0
یکه زارع تاکید کرد باید خودروهایی ساخته شود که که قابلیت صادرات داشته باشند؛ اگر به نقطه ای رسیدیم که محصول ایران خودرو بازار صادراتی خوبی داشته باشد می توانیم مطمئن شویم رضایت مردم را نیز جلب کرده ایم. درواقع موفقیت ما وقتی قابل اطمینان است که مردم از محصول ما و از خدمات پس از فروش ما رضایت داشته باشند.
پول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که سرمایه ما اعتماد مردم است، گفت: خودروسازان باید چهره اجتماعی خود را تغییر دهند.

محمدرضا نعمت زاده امروز (شنبه) در آیین آغاز به کار خط تولید انبوه سورن توربو شارژ در محل شرکت ایران خودرو اظهار داشت: ما هم اکنون 16 تا 17میلیون خودروی پلاک شده در کشور داریم و سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به بازار تحویل می دهیم که می خواهیم این عدد را تا سال 1404 به سه میلیون دستگاه برسانیم.

وی تاکید کرد: در این ارتباط باید طرحی نو برای رابطه با مردم در حوزه خودروسازی ایجاد کنیم، هر روز باید حرفی نو بزنیم و باید به مراکز تحقیقاتی بها دهیم.

نعمت زاده اضافه کرد: قطعه سازان با خودروسازان جزو یک خانواده هستند و جمع این دو گروه منتج به تولید یک خودرو می شود، بنابراین خودروسازان باید به قطعه سازان توجه ویژه داشته باشند تا قطعه سازان به گرید A برسند.

وی همچنین در حاشیه این مراسم گفت: غرامت در قرارداد ایران خودرو با پژو دیده شده است، البته جزئیات آن محرمانه است.

وزیر صنعت در مورد خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری نیز اظهار داشت: شورای اقتصاد هنوز نظر خود در این ارتباط را اعلام نکرده و تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از اجرای آیین نامه اجرای قانون حمایت از مصرف کنندگان از ماه آینده خبر داد.

قرار بود تعرفه واردات خودرو پلکانی کاهش یابد


علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب نیز در این مراسم به تصمیم دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در مورد واردات خودرو اشاره کرد و گفت: در مجلس پنجم با این تصمیم مواجه بودیم که آیا خودروی خارجی به کشور وارد کنیم یا خیر؟

وی افزود: جلوگیری از ورود خودروی خارجی جلوی رشد را می گرفت و مردم نیز احساس نارضایتی می کردند و از طرف دیگر واردات بی حساب و کتاب خودروی خارجی هم مشکلات خود را داشت، به همین منظور تصمیم گرفتیم تعرفه واردات خودروی خارجی را 90 درصد بالا ببریم و سالیانه 10 درصد این رقم را کاهش دهیم و به همین نسبت کیفیت تولید را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: این روند قرار بود تا حدی ادامه پیدا کند که خودروی ایرانی قابل رقابت با خودروهای وارداتی باشد.

ناطق نوری ابراز امیدواری کرد در سال های آینده به تمام معنا از استفاده از خودروهای خارجی بی نیاز باشیم و بتوانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را به کمال برسانیم.

موفقیت یعنی رضایت مردم


مدیرعامل گروه خودرو سازی ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: در دولت تدبیر و امید راهبردی جدید برای صنعت خودرو ترسیم شد؛ در ابتدای کار به تولید نظم دادیم و تولید را به بالای روزانه دو هزار و 300 دستگاه رساندیم و مدت زمان طلب قطعه سازان از ایران خودرو را نیز از هفتصد روز به 120 روز کاهش دادیم.

هاشم یکه زارع گفت: در آن زمان 89 هزار خودروی ناقص به ارزش دو هزار میلیارد تومان در کارخانه داشتیم که در این مدت تکمیل و تحویل مشتری شد. از اول فروردین ماه سال 1393 تصمیم گرفتیم در شرکت ایران خودرو خودروی ناقص تولید نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت تنها در حوزه تولید کار نکرده ایم و به دنبال کاهش هزینه ها نیز حرکت کرده ایم، گفت: در سال 1393 بیش از یک هزار میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم.
وی در مورد پرداخت بدهی های ایران خودرو به سیستم بانکی نیز گفت: بدهی ایران خودرو به سیستم بانکی در سال 1393 از سه هزار و هفتصد میلیارد تومان به دو هزار و 600 میلیارد تومان کاهش یافت.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد:  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، تولید شرکت ایران خودرو در سال 1404 به یک میلیون و 800 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید خودرو در کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن باید صادر شود.

یکه زارع افزود: در شهریور ماه 1392 سهم ایران خودرو از بازار داخلی 36 درصد و سهم رقبا 64 درصد بود که در مقطع کنونی سهم ایران خودرو به 56 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال 1404 سهم ایران خودرو از برنامه سه میلیون تولید خودرو در کشور 60 درصد و معادل یک میلیون و 800 هزار دستگاه خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد باید خودروهایی ساخته شود که که قابلیت صادرات داشته باشند؛ اگر به نقطه ای رسیدیم که محصول ایران خودرو بازار صادراتی خوبی داشته باشد می توانیم مطمئن شویم رضایت مردم را نیز جلب کرده ایم.

وی گفت: موفقیت ما وقتی قابل اطمینان است که مردم از محصول ما و از خدمات پس از فروش ما رضایت داشته باشند.

سورن توربوشارژ؛ از ایده تا تولید انبوه

با به پایان رسیدن مراحل طراحی و نمونه سازی موتور توربوشارژ توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو تولید انبوه این موتور از امروز آغاز شد.

موتورهای توربوشارژ علاوه بر تولید قدرت و گشتاور بسیار بیشتر نسبت به موتورهای معمولی سوخت کمتری مصرف می کند و موجب کاهش آلایندگی خودرو نیز می شود.

کیوان وزیری مدیر این پروژه در شرکت ایران خودرو در آیین آغاز به کار تولید انبوه موتور توربوشارژ گفت: تمام خودروسازان روز دنیا از این تکنولوژی برتر استفاده می کنند.

وی گفت: به دنبال این تکنولوژی حداکثر توان موتور به 155 اسب بخار و سرعت صفر تا صد خودرو به ده ثانیه و مصرف سوخت به 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید و سطح آلایندگی نیز یورو 4 است.

وی با اشاره با اینکه حجم موتور این پروژه افزایش پیدا کرده است، گفت: با این تکنولوژی توان موتور 36 تا 40 درصد افزایش می یابد، سرعت صفر تا صد 18 درصد کاهش یافته و مصرف سوخت نیز هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

سمند سورن مدل ارتقا یافته سمند است که نخستین بار در 18 بهمن 85 و دو سال پس از معرفی سمند معمولی توسط ایران خودرو رونمایی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: