April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۶۴۱
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
0
این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم.

پول نیوز، مازیار دانیالی- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

شلبی کبری مدل 1965 تا 1967

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

آنچه کرول شلبی معروف در اواسط دهه 60 طراحی کرده یکی از رویایی ترین خودروهای جهان است که حتی امروز نیز حضور آن در کلیپ های ویدئویی و یا فیلم های سینمایی افتخاری برای صاحب اثر به شمار می رود. این سوپر اسپرت قدرتمند با 8 سیلندرو صدایی خاص خود یکی از حکمرانان خیابان محسوب می شود.


آکورا لجند مدل 1986 تا 1990

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

این آقای ژاپنی به رغم سادگی زوایا و خطوط، طراحی بسیار دلچسبی دارد که البته صورت بلوغ یافته آن را در هوندا آکورد دهه نودی شاهد بوده ایم. طراحی آکورا همواره مورد ستایش بزرگان صنعت خودر قرار داشته است. همین مدل دهه هشتادی با یک تیونیگ بسیار ساده در خیابان ها دلبری خواهد کرد. در مدل پایه آن از یک موتور 6 سیلندر 151 اسب بخاری استفاده شده است.


آکورا اینتگرا مدل 1985 تا 2006

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

آکورا و هوندا اینتگرا یکی از محبوب ترین اسپرت های جمع و جور جهان برای چند دهه محسوب می شود. چراغ های مخفی جلو و اندازه مناسب اینتگرا یک خودروی چابک را روانه خیابان ها ساخته است. بلوغ این مدل را باید در هوندا سیویک دهه نودی مشاهده کرد.


آکورا ان اس ایکس مدل 1990 تا 2005 و در نهایت 2015

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

ان اس ایکس کد ویژه سوپر اسپرت های آکورا است. مدلی که همواره رازهای زیادی را با خود همراه داشته و یک سوپر اسپرت حقیقتا خاص محسوب می شود. آخرین نمونه ان اس ایکس نیز که یک خودروی کاملا آینده نگر بویژه در زمینه طراحی موتور است.


آلفا رومئو جولیتا اسپرینت کوپه مدل 1954 تا 1968

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

این روزها حتما اخبار مربوط به بازگشت جولیتا را شندیه اید. ریشه های این جولیتا به ده 50 میلادی باز می گردد. به همان میزان که جولیتای امروز زیبا و جذاب است در تمام دوران نیز جولیتای اسپرینت کوپه یک دلبر تمام عیار بوده است.


آلفارومئو اسپایدر مدل 1966 تا 1994

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

اسپایدر نیز این روزها به اندازه خود در میان برترین سوپر اسپرت ها اسم و رسمی دارد. اما افاسانه اسپایدر از دهه 60 آغاز شده و یکی از متفاوت ترین خودروهای تمام دوران بوده است.


استون مارتین دی بی 5 مدل 1963 تا 1965

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

خانواده انگلیسی دی بی را مه به خوبی می شناسیم. استون از متفاوت ترین خودروهای جهان است. در این میان دی بی 5 دهه 60 یکی از تاریخ ساز ترین تولیدات خودرویی جهان نام گرفته است. این یار قدیمی مامور مخفی 007 عاشقان زیادی در سراسر جهان دارد.


آئودی A4 مدل 1994 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

یک خیابانی قدرتمند، محبوب تیونرهای مطرح و سرشناس جهان، اتومبیلی قابل اعتماد با تضمین کیفیت از جانب تولیدکننده برتر آلمانی محسوب می شود. این آئودی در لیست تاریخ سازترین خودروها قرار دارد.


آئودی کواترو مدل 1980 تا 1991

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

عکس این مدل را از زاویه ای خاص قرار دادیم تا یاد آن چراغ های ساده اما خاص کواترو افتاده باشید. برخی از عاشقفان تیونیگ هنوزهم اینجا و آنجا بدنبال این مدل هستند.


آئودی آر 8 مدل 2007 تا 2014

زبان طراحی آئودی در مدل آر 8 به اوج تکامل خود نزدیک می شود. این ظراحی فقط خاص آئدوی است و همین مساله آنرا وارد لیست تاریخ سازترین خودروهای امروز ما کرده است.

خودروهای تاریخ ساز!(+عکس)

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: