کد خبر: ۱۷۳۹۵۳
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
0
«بلال اردوغان» صاحب شرکت های کشتیرانی است که طبق اطلاعات دادستانی (بولونی) در قاچاق «طلای سیاه داعش» دست داشته است.
پول‌نیوز - خبرگزاری اسپوتنیک نوشت:دادستانی شهر بولونی در ایتالیا پرونده ای را تشکیل داده است که معامله «نفت خونین داعش» از سوریه در کانون بررسی قضایی قرار دارد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره گزارش داد: دادستانی «بولونی» در ایتالیا که پسر «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه از تابستان سال 2015 در این شهر ساکن شده است، بازرسی های رسمی را در این باره آغاز کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: «بلال اردوغان» صاحب شرکت های کشتیرانی است که طبق اطلاعات دادستانی (بولونی) در قاچاق «طلای سیاه داعش» دست داشته است.

به گزارش ایرنا، ترکیه تاکنون بارها اتهام های مربوط به دخالت این کشور در معاملات نفتی با گروه تروریستی داعش در سوریه را رد کرده و هدف از طرح این مسائل را ضربه زدن به جایگاه سیاسی و سیاست های منطقه ای آنکارا اعلام کرده است.

براساس اعلامیه «مرات هاکان حوزان» رقیب سیاسی اردوغان مقیم فرانسه، دادستانی بولونی پرونده ای در رابطه با پولشویی تشکیل داده است و در آن منبع پولی انتقال یافته در زمانی که بلال در ماه سپتامبر خانواده اش را به ایتالیا منتقل کرده، بررسی می شود.

اسپوتنیک با اعلام این که «مانوئل کاوالو» دادستان این اتهام را مطرح کرده، افزوده است: بلال اردوغان رسما برای نوشتن پایان نامه دکترا در مسائل بین المللی تحت حفاظت ماموران ترکیه و پلیس ایتالیا در بولونی بسر می برد که باید از آن در دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینگ» دفاع کند.

اما به تأیید وزارت دفاع فدراسیون روسیه، هدف اصلی سفر به واشنگتن است.

خبرگزاری روسی ادامه داده است: وزارت دفاع روسیه دسامبر 2015 عکس و ویدئویی را ارائه داد که بلال در معاملات «طلای سیاه» داعش با کشورهای خریدار شرکت داشته است. نفت خونین به ضرر شرکت های خارجی به شرکت حمل و نقل متعلق به سومین پسر رئیس جمهوری ترکیه - «Bmz Ltd» - بازفروش شد که حدود 15 دلار در ازای هر بشکه نفت دریافت و تقریبا دو برابر گران تر فروخت.

«آلِساندرو د پاسکاله» خبرنگار «مانیفستو ای لِفت» و ناظر بین المللی انتخابات ژوئن 2015 ترکیه به «اسپوتنیک ایتالیا» گفت که « دادستانی بولونی آگاهانه عمل می کند»، اما اعلامیه رقیب سیاسی اردوغان، «آخرین مکعب در این پازل اتفاقات و تصادفات بود».

خبرگزاری روسی در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است: به عقیده «ویلیام انگداهل» مشاور خطرات استراتژیک و نویسنده کتاب پرفروشی در باره نفت و ژئوپلیتیک، شرکت حمل ونقل منتسب به بلال از بنادری در بیروت و «سیحان» نفت قاچاق را به ژاپن می رساند.

در ادامه گزارش آمده است: افزون بر این نفت فروشی، «سمیه اردوغان» دختر رئیس جمهوری ریاست بیمارستانی نزدیک مرز با سوریه را عهده دار است که کامیون های ارتش ترکیه روزانه ده ها مجروح داعشی را به آنجا منتقل می کنند و سپس پس از بازیابی سلامتی دوباره به جنگ اعزام می شوند که به گواه پرستاران، ضربات نیروی هوایی روسیه تا حدودی این کاروان مرگ را از کار انداخته است.

اسپوتنیک در پایان نوشته است: «تی یری میسان» تحلیلگر ژئوپلیتیکی فرانسه در Voltairenet با لحن شدیدتری گفته که ترکیه سازمان دهنده اصلی غارت سوریه است و کارخانه های حلب پایتخت اقتصادی این کشور غارت شده و ماشین و تکنیک آلات به سرقت رفتند و ارزش های باستانی فروخته شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: