کد خبر: ۱۷۴۸۷۴
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
0
رییس انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به ورود بخش مسکن به چهارمین سال رکود خود گفت: وام 160 میلیونی به دلیل عدم شمولیت و اقساط بالا تاثیر خاصی در بیدارشدن بخش مسکن از خواب عمیق نخواهد داشت.
مسکن با وام 160 میلیونی از خواب بیدار نمی‌شودپول‌نیوز- حسن محتشم در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران اظهار کرد: وام 160 میلیونی که مخصوص خانه اولی‌هاست تا زمانی که دوره انتظار آن بر نیاید وارد بازار نمی‌شود. همچنین متقاضیان این وام کمتر از متقاضیان وام 80 میلیونی خواهند بود، چون همه اقشار از عهده بازپرداخت آن بر نمی‌آیند.از سوی دیگر به دلیل این‌که این وام گروه خاصی را در بر می‌گیرد شمولیت آن پایین است، لذا تاثیر خاصی بر خروج از رکود مسکن نخواهد داشت اما می‌تواند به عنوان یک مسکن قوی عمل کند.

وی افزود: وام 160 میلیونی با بهره‌اش بالای 300 میلیون تومان در می‌آید در حالی که ممکن است زمانی که اقساط وام تمام شود ملک خریداری شده بیش از 250 میلیون تومان ارزش نداشته باشد.

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران اظهار کرد: بازار مسکن تابع اقتصاد کلان است و برای این‌که از رکود خارج شود، دولت باید از منابع و راهکارهای دیگر استفاده کند.

محتشم ارائه‌ی 1300 میلیون تومان یارانه بافت‌های فرسوده را از جمله این اقدامات دانست و ادامه داد: بیش از 10 درصد یارانه بافت‌های فرسوده جذب نشده است. همچنین تزریق منابع از صندوق توسعه ملی می‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های قبل بانک‌های خصوصی بیش از 70 درصد قیمت ملک را وام می‌دادند که بانک مرکزی جلوی این اقدام را گرفت، اما هم‌اکنون احیای این فرآیند می‌تواند به کسادی بازار مسکن کمک کند.

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران پیش‌بینی کرد: تا اواسط سال آینده اتفاق خاصی در بخش مسکن نمی‌افتد و با توجه به اجرای برجام شاید بتوان تغییراتی را در بخش مسکن از اواسط سال آینده مشاهده کرد.

محتشم همچنین دلیل عدم اجرای وام 100 میلیون تومانی مسکن را کارمزد بالای درخواستی از سوی بانک مسکن عنوان کرد و خبر داد: با توجه به کامزد بالای بانک مسکن با بانک‌های دیگر وارد مذاکره شدیم و احتمالا تا پایان سال قرار‌داد همکاری را با بانک شهر امضاء خواهیم کرد.

وی در ابتدای این نشست به برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران طی روزهای 19 و 20 اسفند‌ماه در برج میلاد اشاره کرد و گفت: در جهت حفظ منافع مصرف‌کنندگان اقدام به برگزاری این کنفرانس می‌کنیم و در نظر داریم طی همکاری با دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی سیستم پایش کیفیت ابنیه (سپکا) را راه‌اندازی کنیم.

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران اظهار کرد: مبنای کار این سیستم این است که گواهینامه استاندارد به ساختمان‌ها تعلق بگیرد و هزینه‌های آن بسیار پایین است که حدود 2.5 میلیون تومان می‌شود.

محتشم اضافه کرد: این گواهینامه در چهار نوع ارائه می‌شود. ساختمان‌هایی که بتوانند امتیاز 40 تا 49 دریافت کنند گواهینامه قابلیت ارزیابی برای آنها صادر می‌شود. ساختمان‌هایی که بین 50 تا 59 امتیاز بگیرند گواهینامه نقره‌ای دریافت می‌کنند. به پروژه‌هایی که بین 60 تا 79 امتیاز بگیرند گواهینامه گلد ارائه می‌شود و پروژه‌هایی که امتیاز 80 به بالا را اخذ کنند گواهینامه الماس دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این گواهی می‌تواند در افزایش طول عمر ساختمان موثر باشد، چرا که توسط استاندارد‌های روز ارائه می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک تمام پروژه‌ها از ابتدای ساخت برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند.

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران افزایش کیفیت سازه‌های معماری، بررسی محیط زیست، کاهش مصرف آب، جلوگیری از هدرروی انرژی، تامین آب فضای سبز و دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را از جمله آیتم‌هایی دانست که در ارائه‌ی گواهینامه سپکا موثر است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مسکن ، وام 160 میلیونی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: