April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۰۷۶
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
0
پول‌نیوز - بورس بازار سرمایه آمریکا دیروز دوشنبه بر اثر تحولات بانکی درحوزه یورو و افزایش یک درصدی قیمت نفت، در بازار نیویورک سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، روز دوشنبه در ساعات اولیه آغاز هفته کاری بازار بورس نیویورک ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ در بورس این شهر تشکیل شده است، با 29.31 واحد افت به 16هزار و 977.46 واحد رسید که 0،17 درصد کاهش ارزش داشت.

در واقع سکوت و سکون سه هفته ای بورس نیویورک و تصمیم جدید بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از افت ارزش سهام در19 کشور مهم این اتحادیه ازعلل کاهش ارزش شاخص کل بورس نیویورک در آغاز معاملات روز دوشنبه بود.

این گزارش حاکی است سبد دارایی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های شرکت های پتروشیمی و نفتی هستند، موجب شده است که شاخص S&P ۵۰۰ (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک است امروز با 9،84 واحد افت (0،49 درصد) افت در این بازار روبرو شود.

البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک، که بزرگ ترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، با 41/29 واحد کاهش ارزش (62/0 درصد) کلا به چهارهزار و 687.61 واحد برسند.

این گزارش به نقل از پاتریک او هر، تحلیلگر اقتصادی این بازار از افزایش نسبی ارزش شرکت های دارویی و لوازم خانگی خبر داد به گونه ای که برخی از آنها حتی تا 8/5 درص نیز رشد داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: