کد خبر: ۱۷۷۱۹۷
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
0
براساس این گزارش، سطوح بالای قند خون، مرگبار است و به 3.7 میلیون مورد مرگ و میر سالانه در سراسر جهان ارتباط دارد و اگر اقدام اساسی در این زمینه اتخاذ نشود، این ارقام همچنان افزایش خواهد یافت.
پول‌نیوز- سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شمار مبتلایان به مرض قند (دیابت) در جهان طی کمتر از چهار دهه چهار برابر شده است.

به گزارش دیلی میل، سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه)در گزارشی شمار مبتلایان به دیابت را 422 میلیون نفر در جهان تخمین زد و گفت که این بیماری به مشکلی اساسی برای کشورهای فقیرتر جهان تبدیل می شود.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که موارد ابتلا به دیابت با چهار برابر افزایش، از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون در سال 2014 رسید.

براساس این گزارش، سطوح بالای قند خون، مرگبار است و به 3.7 میلیون مورد مرگ و میر سالانه در سراسر جهان ارتباط دارد و اگر اقدام اساسی در این زمینه اتخاذ نشود، این ارقام همچنان افزایش خواهد یافت.

در گزارش یاد شده، افزایش مورد نظر عمدتا به دیابت نوع دو نسبت داده شده، شکلی از دیابت که به اندازه زیادی برخاسته از سبک زندگی است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اساس یک طرح تحقیقی گسترده شامل گردآوری آمار از نقاط مختلف جهان تدوین شده و نتیجه گرفته است که افزایش طول عمر همراه با چاقی از عوامل اصلی ابتلای به مرض قند بوده است.

دیابت نوع 2 یک عارضه بلند مدت و ناشی از مقاومت انسولینی است. مبتلایان به این عارضه که تا پایان عمر با آنان همراه است، می توانند با استفاده از دارو و رژیم غذایی با بیماری خود کنار بیایند اما این عارضه می تواند عامل مشکلاتی مانند نابینایی، از کار افتادگی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اندام های بدن باشد.

مجید عزتی، استاد امپریال کالج دانشگاه لندن که سرپرستی تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در این زمینه را برعهده داشت، گفت که چاقی از عوامل اصلی ابتلای به دیابت نوع 2 است و تلاش برای مقابله با چاقی تا کنون چندان موفقیت آمیز نبوده است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت در آستانه 7 آوریل (19 اردیبهشت) روز جهانی بهداشت، منتشر شد و حاصل بررسی آمار مربوط به چهار میلیون و 400 هزار نفر در 200 کشور جهان است. یافته های این تحقیقات نشان می دهد که بین سال های 1980 و 2014، رشد ابتلای به دیابت در میان مردان بیش از زنان بوده و شمار مبتلایان در کشورهایی در رده درآمد سرانه پایین و متوسط مانند چین، هند، مصر، اندونزی، پاکستان و مکزیک بسیار چشمگیر بوده است.

مارگارت چان، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، تاکید دارد که این تحقیقات لزوم بازنگری شیوه زندگی بشر امروزی از جمله استفاده از غذای سالم تر، تحرک بیشتر و جلوگری از افزایش وزن را گوشزد می کند.

این گزارش نشان می دهد که میزان ابتلای به دیابت در کشورهای شمال غرب اروپا، شامل سوئیس، اتریش، بلژیک، دانمارک و هلند، کمتر از سایر کشورهای جهان است در حالیکه بیشترین افزایش در میان ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و در رده بعدی، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، مانند مصر، اردن و عربستان سعودی مشاهده شده است.

همچنین، آمار به دست آمده نشان می دهد که در سال 2014، نیمی از افراد بالغ مبتلا به دیابت در جهان از اهالی پنج کشور چین، هند، آمریکا، برزیل و اندونزی بودند. در چین و هند، شمار مردان مبتلا به دیابت بین سال های 1980 و 2014 بیش از دوبرابر شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: