کد خبر: ۱۷۸۴۳۱
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
0
علی نورزاد در رابطه با این مذاکرات بیان کرد: با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی انتقال تکنولوژی‌های نو در زمینه ساخت و توسعه انواع راه‌ها در دستور کار قرار دارد.
مذاکره با آلمانی‌ها برای خرید دستگاه‌ حفر تونل به صورت فاینانسپول‌نیوز- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل که برای بازدید از نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و مذاکره با شرکت‌های سرمایه‌گذاری آلمانی به مونیخ سفر کرده است، از مذاکره با شرکت‌های راهسازی برای خرید دستگاه حفر تونل TBM به صورت فاینانس خبر داد.

علی نورزاد در رابطه با این مذاکرات بیان کرد: با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی انتقال تکنولوژی‌های نو در زمینه ساخت و توسعه انواع راه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: البته انتقال تکنولوژی زمانی در رشد و توسعه موثر است که همراه با دانش آن تکنولوژی باشد و ما این مهم را در تمامی مذاکرات مدنظر داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به بازدید از‌ نمایشگاه ماشین آلات راهسازی‌ آلمانی در مونیخ، افزود: در این سفر شرکت‌های مهمی که صاحب دستگاه‌های حفر تونل TBM هستند، برای فروش این دستگاه‌ها به روش فاینانس ابراز تمایل کردند که مذاکرات اولیه ای نیز در این رابطه صورت پذیرفت.

نورزاد اظهار داشت: برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی شرایط بسیار مساعدی را برای مشارکت با شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات و سرمایه گذاران در حوزه راهسازی فراهم آورده است که این امر به خوبی در نحوه رفتار آنها مشهود است و ما تلاش خواهیم کرد زمینه مشارکت با آنها را فراهم آوریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح دستگاههای TBM بیان کرد: دستگاه حفاری تونل (Tunnel boring machine) که به TBM مشهور است، نوعی ماشین غول پیکر است که تقریبا در همه حفاری‌های تونل از آن استفاده می‌شود؛ این دستگاه با مته‌ها و حرکت چرخشی که دارد با حفر تونل پیش می‌رود و از آن برای حفر تونل‌هایی با مقطع دایره‌ای که قطری بیش از 1 متر دارند استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: روش‌های قدیمی که تونل ها با استفاده از انفجار و مته‌زنی حفر می شدند، موجب بروز مشکلاتی در محیط‌های اطراف و همچنین نامنظم بودن تونل می‌شد، اما با استفاده از این دستگاه، علاوه بر اینکه هیچ یک از دو مشکل ذکر شده وجود ندارد، هزینه ساخت نیز کاهش می یابد.
منبع: فارس
برچسب ها: فایناس ، آلمان ، حمل و نقل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: