April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۳۷۸
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
0
پول‌نیوز- سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان البرز گفت: کسانی که به صورت تجاری اقدام به چیدن سبزی‌های کوهی می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

حامد فرضی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بهار فصل رویش گیاهان و بازیابی طبیعت است.

وی ادامه داد: در فصل بهار پوشش گیاهی مناطق مختلف استان که بخشی از زنجیره طبیعت را تشکیل می‌دهد، تکمیل می‌شود.

فرضی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی با اقدمات نادرست و غیر اصولی خود اجازه نمی‌دهند رویش گیاهان به صورت طبیعی پیش برود.

وی افزود: این افراد که غالباً غیربومی هستند با حضور در مراتع استان اقدام به چیدن سبزی‌های کوهی به مقدار وسیع و تجاری می‌کنند.

این مسئول گفت: بدون شک اگر این افراد به اندازه نیاز مصرف خود اقدام به چیدن سبزی‌های خودرو کنند، آسیب وارد شده به طبیعت اینقدر زیاد نخواهد بود.

فرضی توضیح داد: کسانی که اقدام به چیدن این سبزی‌ها می‌کنند دقت کافی نداشته و اغلب گیاه را از ریشه می‌کنند که این کار آسیب جدی به طبیعت وارد می‌کند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان ابراز کرد: برای جلوگیری از این روند این اداره کل چاره‌ای جز برخورد قانونی با کسانی که اقدام به برداشت تجاری از سبزی‌های کوهی می‌کنند، نداشته است .

وی اظهار کرد: درصورت مشاهده و یا دریافت گزارش در این خصوص، ماموران اداره کل منابع طبیعی فرد یا افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده در دستگاه قضا، برای افراد متخلف به میزان ارزش اقتصادی آسیبی که به طبیعت وارد کرده‌اند، جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: