کد خبر: ۱۸۲۳۴۴
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
0
سید امیرحسین گره کانی گفت: رشد جمعیت شهرنشینی، بحران انرژی و تغییرات آب و هوایی که بسیاری از کشورها را در بر گرفته از معضلات جامعه ا مروزی است و این مشکل در ایران با توجه به ذخایر فسیلی نیز جدی خواهد بود.
استفاده از انرژی خورشیدی برای کاهش اتلاف انرژی درروستاها پول‌نیوز-مدیر کل مطالعات و تحقیقات بنیاد مسکن گفت : استفاده از انرژی خورشیدی برای روستاهایی که برق و گاز ندارد ، بسیار مفید است.

سید امیرحسین گره کانی گفت: رشد جمعیت شهرنشینی، بحران انرژی و تغییرات آب و هوایی که بسیاری از کشورها را در بر گرفته از معضلات جامعه ا مروزی است و این مشکل در ایران با توجه به ذخایر فسیلی نیز جدی خواهد بود.

وی ادامه داد : استفاده از انرژی های پاک بسیار مهم است که در بسیاری از کشورها در بحث توسعه پایدار به آن بها داده می شود.

گره کانی افزود :‌ ایران با توجه به موقعیت خاصی جغرافیایی ، از نظر انرژی خورشیدی شرایط بسیار ممتازی دارد و بیش از دو سوم خاک کشور از این انرژی بهره مند است .

وی تصریح کرد: بر طبق قوانین بین المللی اگر در کشوری بیش از 3.5 کیلو وات ساعت بر متر مربع انرژی تابشی داشته باشیم سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی مقرون به صرفه است.

گره کانی ادامه داد:در ایران 5.5 کیلووات ساعت بر متر مربع انرژی خورشیدی و برخی مناطق 7-8 کیلووات ساعت بر مترمربع این انرژی وجود دارد که ایران را در این بخش ممتاز کرده است.

وی تاکید کرد :‌ در برخی از روستاهایی که هنوز گازکشی نشده و گاز رسانی با مشقت صورت گرفته است آبگرمکن خورشیدی برای روستاها و شهرهای ما مناسب خواهد بود.

گره کانی ادامه داد: بیشترین میزان هدرروی انرژی در بحث ساختمان است و استفاده از آبگرمکن خورشیدی ‌ روش جایگزینی مناسبی برای وسایل گرمایشی است و حدود 70 درصد تامین گرمایشی آبی را برعهده بگیرد .

وی تصریح کرد : استفاده از انر‍‍ژی خورشیدی در بحث تولید برق بسیار موثر است و امیدواریم بتونیم بخشی از فعالیت ها در جهت استفاده از این انرژی بجای سایر انرژی ها باشد.

گره کانی افزود : ما اگر مزارع خورشیدی در روستا راه اندازی کنیم می تواند برق تولیدی شهرها را هم تامین کند.

گره کانی ادامه داد: باید نگاه توسعه ما به روستاها متفاوت تر باشد و بسیاری از شبکه های گاز که در روستاهاست می تواند با انرژی خورشیدی جایگزین شود.

وی تاکید کرد:‌ ابگرمکن خورشیدی تجربه جدیدی است و ما به صورت بلاعوض مبالغی را به روستاها می دهیم و می خواهیم روستاها از این آبگرمکن ها بهره مند شود.

مدیر کل مطالعات و تحقیقات بنیاد مسکن تاکید کرد :‌ به دلیل محدودیت جغرافیایی بیش از دو سوم کشور از این انرژی بهره مند است و در شمال کشور هم می توان از این ابگرمکن خورشیدی استفاده کرد با توجه به اینکه بیش از بیش از 90 درصد کشور ما به سمت گرم و خشک پیش می رود.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به تحقیقات صورت گرفته این سیستم آخرین نسل آبگرمکن خورشیدی است و 72 ساعت آب گرم را نگه می دارد و چون از خلأ استفاده می شود آب به نقطه جوش خود می رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: