کد خبر: ۱۸۳۶۶۱
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
0
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طراحی پلت فرم های جدید را عامل ورود گروه سایپا به باشگاه تولید کنندگان برتر جهانی دانست و گفت : در تمامی ارتباطات خود با شرکت های مطرح جهانی الگوبرداری و انتقال دانش روز به داخل کشور را مد نظر قرار خواهیم داد .
پول‌نیوز- اولین مرکز واقعیت مجازی صنعت خودرو کشور با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا افتتاح شد.
 
به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، دکتر مهدی جمالی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه افتتاح این مرکز ضمن قدردانی از تلاش ­های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا خواستار ادامه این روند در حوزه طراحی محصولات جدید شد.

وی توجه به طراحی محصول را از مهمترین سیاست های سایپا دانست و گفت : سایپا می تواند تبدیل به یکی از بهترین شرکت های طراحی خودرو در منطقه شود .

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به لزوم توجه به پیشرفت های طراحی و فنی صنعت خودرو در جهان تصریح کرد: طراحی محصولات جدید و ایجاد نوآوری در حوزه های مختلف تولیدی می تواند سلائق مشتریان را در بازارهای داخلی و خارجی به خوبی پوشش دهد .

وی تداوم این روند را عاملی مؤثر برای اعتلای صنعت خودرو و سایپا خواند و اقدام­ های صورت­ گرفته را گامی مهم برای برداشتن قدم ­های بزرگتر در حوزه طراحی محصول در گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد.

دکتر جمالی  افزود : حوزه تحقیق و طراحی برای گروه خودروسازی سایپا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این خصوص امکانات لازم در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طراحی پلت فرم های جدید را عامل ورود گروه سایپا به باشگاه تولید کنندگان برتر جهانی دانست و گفت : در تمامی ارتباطات خود با شرکت های مطرح جهانی الگوبرداری و انتقال دانش روز به داخل کشور را مد نظر قرار خواهیم داد .

بر اساس این گزارش مرکز واقعیت مجازی خودرو که برای اولین بار در صنعت خودرو به وجود آمده است با تلاش متخصصان داخلی و همکاری تأمین شرکت آلمانی ایجاد شده و تأثیر بسیار زیادی در فرآیندهای مهندسی و تحلیل­های طراحی در حوزه مهندسی ایفا خواهد کرد.

این مرکز که با هدف کاهش هزینه­ های طراحی و همچنین کم شدن زمان طراحی ایجاد شده ، دارای دو بخش پاور وال و تونل است که هر کدام از این بخش­ ها با کاربردهایی مجزا نقش تأثیرگذاری در فرآیندهای طراحی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا خواهد گذاشت.

بخش پاور وال این مرکز با صفحات سه بعدی به صورت یک به یک برای نمایش کامل خودرو با قابلیت نمایش فول اچ ­دی به نمایش گذاشته شده است به ­گونه ­ای که این تصاویر به وسیله 16 پروژکتور پخش شده و نمایش آن با کیفیت بسیار بالایی همراه خواهد بود.

گفتنی است از قابلیت­های بخش پاور وال این است که این سیستم می­تواند تصاویر یک خودرو و همچنین رنگ و بافت قطعات را به ­گونه ­ای همزمان و به شکل سه ­بعدی نمایش دهد و به وسیله این بخش می­توان زوایای مختلف یک خودرو را بررسی و تمامی ابعاد زیر و روی خودرو را مشاهده کرد.

 کاربرد اصلی بخش پاور وال در استایل ظاهری خودرو است به ­گونه ­ای که پیش از ساختن مدل­های فیزیکی در پروژه­ های طراحی، با شبیه ­سازی طرح از طریق مدل­ های سه ­بعدی و طراحی اجزا و بخش های مهم در خودرو ضمن شناخت موارد و مشکلات احتمالی می­توان تغییرات مورد نیاز را در حوزه طراحی خودرو انجام داد.

از دیگر کاربردهای بخش پاوروال، مونتاژ و دمونتاژ قطعات روی همدیگر است و برای مثال می ­توان پس از مدل­سازی سه ­بعدی محفظه موتور، تداخل­ ها و احیاناً مونتاژ و دمونتاژهای احتمالی در طراحی را شناخت و در صورت وجود آنها با تشخیص درست، تغییرات مورد نیاز را به­راحتی و بدون صرف هزینه اضافی صورت داد.

این بخش از کاربردهای مختلف و متعددی برخوردار است که از مهم­ترین کاربردهای آن می­توان به بررسی­ ها و آزمایش­ های ارگونومی مجازی با تجهیزات مورد نیاز آن و آزمایش­های فنی با آدمک­های مخصوص اشاره کرد.

بخش دیگر مرکز واقعیت مجازی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا نیز دستگاه تونل است که امکان شبیه­ سازی مجازی و سه ­بعدی داخل خودرو با سه دیوار و صندلی را برای کاربر فراهم خواهد آورد.

این بخش به ­گونه ­ای است که وقتی فرد روی صندلی شبیه­ سازی­ شده خودرو قرار می­ گیرد، فضای مجازی کاملاً دقیقی از نشستن پشت فرمان اتومبیل را به وی ارائه می­ دهد.

شبیه­ سازی این بخش با دقتی بالا و فناوری منحصر به فرد به­گونه­ای ایجاد شده که پس از نشستن فرد روی صندلی آن تمام زوایا، دسترسی­ ها و فرمان و همه موارد مورد نظر برای رانندگی را در دسترس کاربر قرار خواهد داد.

مهم­ترین کاربرد بخش تونل در مرکز واقعیت مجازی سایپا در درجه اول در حوزه استایل داخلی خودرو است و متخصصان سایپا می­توانند با تکیه بر این تجهیزات رنگ­ ها، بافت­ ها و موارد تخصصی در حوزه تزئینات و تجهیزات داخلی خودرو را در موارد مورد نیاز داخلی کنترل کنند.

 این مرکز تحلیل­ های مهندسی را برای انجام تغییرات مورد نیاز در تمام اجزای داخلی و خارجی، برای تعبیه بهترین شرایط در طراحی­ ها را، در اختیار مهندسان سایپا قرار خواهد داد و باعث ایجاد بهره­ وری در طراحی خودرو خواهد بود.

همچنین، مزیت دیگری که دستگاه­ های مرکز واقعیت مجازی برای سایپا ایجاد خواهد کرد استفاده آن در کلینیک­ های تخصصی خودرو و نمایش طرح ­ها و محصولات جدید برای مشتریان خواهد بود که در واقع نقش مؤثری در بهبود ارتباط سایپا و مشتریان ایفا خواهد کرد.

اما آنچه که مدیران مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا را بر آن داشته که این سیستم پیشرفته و نوین را به اختیار سایپا در آورند، مزیت­ های این مرکز و تجهیزات آن در صرفه ­جویی در زمان و هزینه طراحی است.

مراحل طراحی یک خودرو معمولاً مشمول زمانی طولانی برای اجرای مدل­سازی است و این فرایند با ایجاد این مرکز به­ گونه ­ای چشمگیر کاهش یافته است. همچنین، هزینه ­هایی که پیش از این برای مدل­سازی در طراحی محصولات صورت می­گرفت نیز با تأسیس این مرکز به نحوی محسوس کاهش خواهد یافت و در نهایت، منجر به بهبود فرایندهای طراحی در گروه خودروسازی سایپا خواهد شد.

شایان ذکر است که رویکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه طراحی مبتنی­ بر ادامه توسعه این حوزه است و تجهیز آزمایشگاه ­های سیستم­ های پیشرفته نیز در تداوم همین مسیر در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در دستور کار قرار دارد.

 لزوم توجه به سیستم­های پیشرفته روز دنیا در خودروهای خارجی توجه سایپا را به خود جلب کرده و در آینده­ای نزدیک در طراحی خودروهای جدید سیستم­های پیشرفته و نوین دنیا به خودروهای این گروه خودروسازی منظور خواهد شد؛ و تجهیز آزمایشگاه­ ها در حوزه ­هایی نظیر ترمز اتوماتیک، کنترل پایداری و... از پروژه­ هایی است که به زودی در این مرکز به وجود خواهد آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: