April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۸۶۵
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
0
این جنگل بکر و دیدنی جزو بهترین مناطق گردشگری شمال کشور به حساب می آید که در هر فصلی از سال زیبای و شگفتی های خاص خودش را دارد و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب و معرفی شده است.
پول‌نیوز-اگر مسافر شهر گرگان شدید پیشنهاد می کنیم که فضای بکر و طبیعت زیبای جنگل النگدره را از دست ندهید، اگر از کنار طبیعت زیبای این جنگل به سادگی عبور کنید یکی از فرصت های خوب زندگیتان را برای دیدن زیبایی های آفرینش از دست داده اید.
هیچ حسی لذت بخش تراز فرو رفتن در آغوش جنگل و استشمام عطر دل انگیز گل ها و گوش سپردن به آوای رودخانه ها نیست. امروزه بسیاری از ما، غرق شدن در دنیای تکنولوژی و تلفن های همراه را به سفر به دنیای طبیعت ترجیح می دهیم و از طریق تلفن های همراهمان، به تماشای طبیعت می پردازیم.

در حقیقت اکثر ما انسان ها برای یافتن آرامش، پناه بردن به خانه هایمان را به تماشای مناظر طبیعی ترجیح می دهیم، اما مطالعات اخیر نشان می دهد درک طبیعت به شدت استرس را سرکوب می کند. پس بیایید قدر طبیعت که نعمتی بسیار بزرگ است را بدانیم و بیش از پیش از آن بهره مند شویم.

این جنگل بکر و دیدنی جزو بهترین مناطق گردشگری شمال کشور به حساب می آید که در هر فصلی از سال زیبای و شگفتی های خاص خودش را دارد و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب و معرفی شده است.

داخل این پارک فرصت مناسبی برای استراحت یک یا چندروزه است چون امکانات خوبی هم در این مکان فراهم شده، داخل این پارک جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگ دره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است.

آب و هوای این منطقه حداقل ۱۰ درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است . پارک جنگلی النگدره ، در دامنه جنگل های انبوه شمالی قرار دارد که از پوشش درختان جنگلی برخوردار است . مهم ترین انواع درختان این پارک جنگلی را انجیلی و ممرز ، توسکا ، لرگ ، افرا ، بلوط ، بید ، شیردار و خردمندی تشکیل می دهد .

امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، جاده آسفالته ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک است.

جنگل النگدره طبیعتی مناسب برای چهار فصل سال دارد در بهار و تابستان بسیاری از طبیعت دوستان برای لذت بردن از طبیعت زیبا و هوای مطبوع اش راهی این جنگل بکر می شوند، در زمستان ها نیز برف بازی در جنگل النگدره یکی از تفریحات ویژه ی گرگانی هاست ، پاییز هم که با طبیعت رنگارنگش دوستداران خاص خودش را دارد.



منبع:برترین ها
برچسب ها: جنگل ، النگدره ، گرگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: