کد خبر: ۱۸۴۳۱۸
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
0
علاقه مندان از امروز می توانند به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه و یا از طریق ارسال آثار به نشانی Mas.Info@Saramad.ir در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی شرکت کنند.
اعلام فراخوان ارسال آثار همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعیپول‌نیوز- همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی از تاریخ دهم لغایت دوازدهم آبان ماه همزمان با روز فرهنگ عمومی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی پول‌نیوز، انتشار مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی، ارائه ی مقالات منتخب در پانل های تخصصی، ارسال گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر به نهادها و سازمان‌های سیاستگذار و حامی و معرفی آثار مذکور در نشریات علمی تخصصی، اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی به برگزیدگان و اهدای نشان سرآمد سواد رسانه ای به فردی که بالاترین امتیاز را کسب کند از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی است.

بنابراین گزارش علاقه مندان از امروز می توانند به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه و یا از طریق ارسال آثار به نشانی Mas.Info@Saramad.ir در همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی شرکت کنند.

متن فراخوان همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی بدین شرح است:

«زمان: 10 لغایت 12 آبان ماه 1395 مصادف با روز فرهنگ عمومی

همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه ی سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی – کاربردی برگزار می شود.

برگزار کنندگان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه ی آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه ی آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

ساختار نگارش مقالات و بیان ایده ها و گزارش ها

الف: بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی ها):

در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در 250 تا 350 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در 6000 تا 8000 کلمه نگاشته می شود.

ب: ترویجی - کاربردی (گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب):

در مرحله اول چکیده ی گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب مشارکت کنندگان در 150 تا 250 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله ی علمی تخصصی در 3000 تا 6000 کلمه نگاشته می شود.

معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده

- مقالات برتر ضمن ارائه در پانل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهد شد.

- گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.

- تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش های علمی همایش درج می شود.

جایزه ی مقالات، ایده ها و گزارش های برتر

    متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد.

    مقاله ی برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد.

مهلت ارسال آثار:

ارسال چکیده مقالات تا 15 تیرماه 1395

ارسال متن کامل مقالات تا 15 شهریورماه 1395

اهداف:

    ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛
    معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات؛
    ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای

موضوعات و محورها

الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛
    شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛
    تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛
    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی

ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی

    نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛
    الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛
    آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛
    سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی

پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور

    نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛
    جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛
    سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛
    تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای

ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه

    نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛
    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛
    نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛
    جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها

ث: آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

    جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛
    سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛
    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛
    نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی

اولویت های مورد تاکید برای ارائه ی مقاله و گزارش های کاربردی

    رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛

    بازی های رایانه ای: بازی های کم حجم، بازی های ویدئویی، بازی های آنلاین و بازی های لمسی؛

    رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره ی تلویزیونی

نحوه ی ارسال آثار

علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه نمایند.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: