پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز اعلام کرد، زمزمه اعتراض های کارگری در نروژ موجب بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی شد، باوجود این خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان بر قیمت طلای سیاه سنگینی می کند.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات آغازین روز سه شنبه بالا رفت، زیرا زمزمه اعتراض های کارگری در نروژ، تولید طلای سیاه در این کشور را که بزرگ ترین تولیدکننده نفت در غرب اروپا است، تهدید می کند. این در حالی است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان بازارهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

حدود 755 کارگر نروژی در هفت میدان نفت و گاز این کشور در صورت به توافق نرسیدن با کارفرمایان بر سر سطح جدید دستمزدها تا ضرب الاجل روز جمعه (اول جولای، 11 تیر)، ممکن است از شنبه آینده (12 تیر) دست به اعتصاب بزنند، اقدامی که موجب کاهش تولید نفت بزرگ ترین تولید کننده نفت برنت دریای شمال می شود.

بر اساس محاسبات رویترز، میدان هایی که در معرض مواجهه با اعتراض های کارگری هستند در مجموع 18 درصد تولید نفت و اندکی بیش از 17 درصد تولید گاز طبیعی نروژ را تامین می کنند.

در چهار ماه نخست سال 2016، مجموع تولید نفت این میدان ها حدود 285 هزار بشکه در روز و مجموع تولید گاز طبیعی آنها حدود 48 میلیون و 500 هزار مترمکعب در روز بوده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 32 دقیقه بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 42 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 47 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید.

در بازار نایمکس نیویورک نیز هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا با 35 سنت افزایش نسبت به روز پیش به بهای 49 دلار و 68 سنت معامله شد.

به گزارش ایرنا، دیروز (دوشنبه) در نتیجه افزایش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها، نفت به کف قیمت هفت هفته ای رسید، زیرا این کالا برای خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار بود، گران تر شد و از تقاضای نفت کم کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه با 0.9 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته 47 دلار و 16 سنت معامله شد.

قیمت این نفت جمعه گذشته در واکنش به نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با تقریبا پنج درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 48 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسیده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: